تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3741435
شناسه : 3741435
تاریخ :
«یواش یواش»؛ معادله نصرالله برای انتظار و وحشت اسرائیل اقتصاد ایران: استفاده دبیرکل حزب‌الله از اصطلاح «یواش یواش» در تهدیدات دیروز خود علیه صهیونیست‌ها، با تحلیل‌های زیادی در رسانه‌ها همراه بود و بسیاری، آن را بیانگر معادله جدیدی دانستند که به‌معنای نگه‌داشتن اسرائیلی‌ها در انتظار و وحشت است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی دیروز خود به‌مناسبت هفتمین روز شهادت «فؤاد شکر» فرمانده نظامی ارشد حزب‌الله که در جریان حمله تروریستی دشمن اشغالگر به بیروت، به شهادت رسیده بود، در سخنانی با تأکید بر اینکه پاسخ ایران و مقاومت به جنایت‌های تروریستی رژیم صهیونیستی از جمله به شهادت رساندن فؤاد شکر و همچنین «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، قطعی خواهد بود، تأکید کرد: ما توانایی کافی برای پاسخ دادن را داریم و شجاعانه و با درایت و با قدرت عمل می‌کنیم و نه احساسی، یواش یواش!

دبیرکل حزب‌الله گفت: منتظر نگه‌داشتن صهیونیست‌ها در طول یک هفته، بخشی از مجازات است و همه آنچه را اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی دارد، می‌توانیم در نیم ساعت هدف قرار دهیم.

اما اصطلاح «یواش یواش» که سید حسن نصرالله در این سخنان خود استفاده کرد، بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت و تحلیل‌های متعددی درباره آن انجام شده است.

معادله جدید سید حسن نصرالله برای انتظار و وحشت صهیونیست‌ها

در این زمینه برخی ناظران معتقدند؛ اصطلاح یواش یواش را که اغلب در فارسی به‌کار می‌رود و به‌معنای صبر کردن است، می‌توان با اصطلاح «با پنبه سربریدن» هم مقایسه کرد و منظور سید حسن نصرالله از بیان این عبارت، آن است که صهیونیست‌ها همچنان باید در انتظار و وحشت باقی بمانند، در واقع می‌توان این اصطلاح را در چهارچوب بخشی از جنگ روانی علیه صهیونیست‌ها نیز تعبیر کرد که در قالب پیامی هشداردهنده برای آنها بود؛ به این صورت که پاسخ مقاومت به جنایت‌های اسرائیل قطعی است، اما اشغالگران باید همچنان سردرگم بمانند و به گمانه‌زنی درباره زمان و نوع این پاسخ ادامه دهند.

البته این بدان معنا نیست که پاسخ مقاومت به جنایات صهیونیست‌ها بیش از حد طول خواهد کشید؛ بلکه شواهد نشان می‌دهد زمان این پاسخ خیلی دور نیست.

سخنان دیروز دبیرکل حزب‌الله نشان داد که مقاومت به‌دنبال گسترش جنگ نیست؛ بلکه پاسخی به صهیونیست‌ها خواهد داد که یک معادله دقیق و حساب‌شده را تثبیت می‌کند، با این مضمون که هر تجاوز اسرائیل، به‌شکل مناسب و به‌میزان همان تجاوز پاسخ داده خواهد شد، علاوه بر آن حزب‌الله به عملیات‌های مستمر خود که خسارات تدریجی به دشمن وارد می‌کند هم ادامه می‌دهد.

همچنین سید حسن نصرالله با اشاره به بانک اهداف مقاومت در داخل فلسطین اشغالی، به صهیونیست‌ها هشدار داد که اگر به‌دنبال گسترش جنگ باشند، پهپادها و موشک‌های مقاومت به جایی ضربه می‌زنند که اسرائیلی‌ها بسیار دردشان بیاید؛ ضمن اینکه پاسخ به جنایت تروریستی اسرائیل در بیروت، سر جای خودش است.

تحلیلگران بر این باورند که بعد از پاسخ حزب‌الله به رژیم صهیونیستی، اگر این رژیم تصمیم به گسترش جنگ بگیرد، یک سناریوی دردناک و پرهزینه برای آن خواهد بود؛ چرا که حزب‌الله از هدف قرار دادن مراکز حساس اسرائیل که اخیراً تصاویر آنها را منتشر کرد، ابایی نخواهد داشت.

ناظران امور معتقدند سناریوی گسترش جنگ همانند جولای 2006 بسیار بعید است و اگر اسرائیل بخواهد وارد چنین جنگی شود که به‌معنای جنگ منطقه‌ای خواهد بود؛ دست به یک دیوانگی و حماقتی بزرگتر از جنگ غزه زده است.

بر اساس این تحلیل‌ها، به‌نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی مجبور است تا پایان جنگ غزه، به معادلات موجود پایبند باشد. علت اصلی این امر، آن است که آمریکا تحت هیچ شرایطی حاضر به گسترش جنگ در لبنان و یا تقابل با ایران نیست و تحرکات دیپلماتیک مستمر و شتاب‌زده‌ای که آمریکایی‌ها طی هفته گذشته برای جلوگیری از گسترش تنش‌ها انجام داده‌اند، بیانگر عدم تمایل واشنگتن در ورود به چنین جنگی است.

در این میان صهیونیست‌ها می‌دانند که بدون حمایت آمریکا نمی‌توانند دست به هیچ تحرک نظامی بزنند؛ همان‌طور که اگر حمایت‌های نامحدود نظامی و سیاسی ایالات متحده نبود، اشغالگران حتی یک هفته هم در غزه دوام نمی‌آوردند.

انتهای پیام/+