تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3741432
شناسه : 3741432
تاریخ :
چرا قانون معافیت مشمولان ۳۵ سال دارای ۲ فرزند اجرا نمی‌شود؟ اقتصاد ایران: علی‌رغم اینکه از ۴ تیر ماه ۱۴۰۳ قانون معافیت مشمولان ۳۵ سال که ۲ فرزند دارند به ستادکل نیروهای مسلح ابلاغ شده است، اما هنوز این قانون اجرا نشده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، چهارم تیرماه قانون معافیت مشمولان 35 سال که دو فرزند دارند به ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شد. طبق قانون 15 روز بعد از ابلاغ (یا چاپ در روزنامه رسمی) ستاد کل نیروهای مسلح ملزم به ایجاد شرایط اعمال و اجرای این قانون است.

در این نامه آمده است: "ستاد کل نیروهای مسلح به منظور تحکیم دفاع از استقلال تمامیت ارزی کشور استفاده از ظرفیتهای ملی و ایجاد انگیزه لازم برای جوانان در انجام خدمت وظیفه و رشد و تعالی و توانمندسازی و افزایش مهارتهای آنها در طول سالهای اجرای برنامه نسبت به کاهش مدت سربازی به میانگین 14 ماه با احتساب مدت آموزش و جایگزینی سایر عضویتها با تامین منابع پایدار توسط دولت تعیین تکلیف مشمولان غایب و دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور که به تایید وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شورای عالی حوزه های علمیه می‌رسد با رعایت ماده 4 قانون خدمت وظیفه عمومی اقدام نماید.

در راستای سیاستهای کلی جمعیت مشمولان بالای 35 سال سن و دارای حداقل دو فرزند و غیرغایب از دوره ضرورت خدمت وظیفه عمومی معافند."

اما بر اساس پیگیری‌ها خبرنگار اجتماعی تسنیم و بررسی میدانی از دفاتر پلیس +10 هنوز این قانون از سوی ستاد کل به دستگاه‌های مربوطه و دفاتر پلیس +10 ابلاغ نشده و مشمولان این قانون عملاً امکان برخورداری از این معافیت جدید را ندارند.

متاسفانه تا امروز که 44 روز از تصویب این قانون می‌گذرد، هنوز خبری از اجرای آن نیست؛ انتظار می‌رود تا مسئولان مربوطه درباره چرایی این تاخیر توضیح دهند و اعلام کنند چه زمانی قرار است تا این قانون اجرا شود.

خدمت سربازی , معافیت سربازی , خدمت سربازی , معافیت سربازی ,

انتهای پیام/