تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741413
شناسه : 3741413
تاریخ :
ایمنی سفرهای اربعین با نصب دوربین های درون خودرویی اقتصاد ایران: کرمان- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: نصب دوربین های درون خودرویی در مدیریت سفرهای اربعین بسیار کارایی دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی عبداللهی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نصب دوربین‌های ثبت وقایع بر روی خودروهای گشت راهداری، امکان رصد مناطق فاقد پوشش دوربین نظارتی را فراهم می‌کند.

وی افزود: با نصب این دوربین‌ها و مستندسازی مأموریت‌ها، شرایط برای اطلاع از آخرین موقعیت ناوگان و وضعیت جاده‌ها مهیا می‌شود.

عبدالهی بیان کرد: ثبت و ضبط تصادفات و حوادث رانندگی تنها بخشی از کاربردهای دوربین خودرو است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان تصریح کرد: این دوربین‌ها نقش مهمی در افزایش ایمنی، مسئولیت‌پذیری و کارایی در شبکه‌های پیشرفته ایفا کرده در ناوگان راهداری قابل استفاده اند.

وی یادآور شد: با ثبت و ضبط وقایع رانندگی، در صورت وقوع تصادف یا حوادث مختلف، شواهد و مدارک واقعی برای بررسی تخلفات رانندگی ارائه می‌شود.

عبدالهی تاکید کرد: استفاده از ویژگی بررسی لحظه‌ای وضعیت جاده‌ای و در دسترس داشتن شواهد قابل استناد، از دیگر ویژگی‌هایی است که در موارد مهمی مانند مدیریت سفرهای اربعین بسیار کارایی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان، دوربین‌های درون خودرویی را جز سامانه‌های جدید و چند منظوره اعلام کرد.

وی در پایان گفت: از این ابزار در جهت افزایش ایمنی، کارایی و حرکت در مسیر هوشمندسازی حمل ونقل در راه‌ها بهره‌برداری می‌شود.