تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3741408
شناسه : 3741408
تاریخ :
حل مشکل سریال «غربت» در صورت رفع اشکالات محتوایی اقتصاد ایران: قائم‌مقام ساترا در حاشیه مراسم افتتاح شعبه حل اختلاف شبکه نمایش‌خانگی در واکنش به برخی شایعات مربوط به مشکلات پیش آمده برای پخش سریال «غربت» در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد که ما هدف‌مان در ساترا تسهیل در روند تولید و پخش آثار تولیدی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چندی است برخی از سریال‌های نمایش‌خانگی دچار حاشیه هایی می‌شوند؛ گاهی اوقات این حاشیه‌ها از سمتِ خود پلتفرم و صاحب سریال و برنامه است و گاهی توسط برخی از پلتفرم‌های رقیب و برخی اوقات هم دعوای رسانه‌های فیک و زرد است.

در همین راستا شایعه‌هایی در خصوص اختلافاتی بر سرِ پخش سریالی به نام «غربت» محصول پلتفرم نماوا در فضای مجازی مطرح شده است که مدیران این پلتفرم خبری از این اختلاف‌افکنی نداشتند و اتفاقاً اعتقادشان بر این بود که لازم است اصول و فرآیندهای قانونی طی شود، چه در زمان تولید و چه انتشار.

اما این حاشیه‌سازی‌ها در فضای‌مجازی ادامه داشت و این نکته مطرح شد که ساترا جلویِ پخش «غربت» را گرفته که این نکته هم صحت نداشت. خبرنگار تسنیم از محسن قائمی‌نسب، قائم‌مقام ساترا این نکته را جویا شد. او در این گفت‌وگو تأکید کرد: در واقع همه پلتفرم‌ها و سکوهای نمایشی که در این صنعت فعالیت می‌کنند را یک خانواده می‌دانیم و آنها را تافته جدابافته از خودمان نمی‌دانیم. هدف‌مان تسهیل کارهای تولیدی و نمایشی این دوستان است.

وی افزود: شورای مجوز تولید و انتشار تقریباً هفته‌ای دو جلسه برگزار می‌کند و گاهی این جلسات به 10 ساعت بازبینی و بررسی به طول می‌انجامد. اعضای این شورا از افراد پیشکسوت و صاحب نظر در عرصه فرهنگ و هنرند. خوشبختانه در یک فضای دوستانه از افراد چه صاحبان آثار و چه صاحبان پلتفرم‌ها دعوت می‌شود نکات و ملاحظاتی که دوستان ما دارند با آنها طرح می‌شود.

قائمی‌نسب با اشاره به موضوع «غربت» و همکاری‌های نماوا، گفت:‌ درباره همه پلتفرم‌ها ما این نگاه را داریم، درباره «نماوا» و سریال «غربت» هم که پرسش مطرح کردید، مشکل در صورت رفع اشکالات محتوایی حل خواهد شد. همین مسیر طی شده و دوستان ما نشسته‌اند و نکات اصلاحی گفته شده است. طبیعتاً برخی ملاحظات محتوایی داریم اما تمام تلاش‌مان بر حل و فصل این مشکلات و پخش این آثار است.

او همچنین در پاسخ به سؤالی درباره صفحات مجازی که تلاش برای اختلاف‌افکنی میان پلتفرم‌ها و ساترا دارند گفت: همان‌طور که می‌دانید اعضای شورای صدور مجوز تولید و انتشار از افراد پخته، پیشکسوت و نخبه و با تجربه‌ای هستند و این فضاسازی‌های رسانه‌ای تقریباً تأثیری در تصمیم آنها ندارد و نخواهد داشت. به اصحاب رسانه که در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کنند سفارش می‌کنیم که به هر حال از انتشار این مطالب بی‌پایه و اساس بپرهیزند.

قائمی‌نسب خاطرنشان کرد: ما با همه پلتفرم‌ها در همه بخش‌ها تعامل می‌کنیم و ملاحظات محتوایی شورای صدور مجوز تولید و انتشار را در یک فضای دوستانه مطرح می‌کنیم و اگر ملاحظات محتوایی رعایت شوند، هم مجوز تولید می‌دهیم و هم از آثار تولیدی حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/