تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741373
شناسه : 3741373
تاریخ :
۲هزار میلیارد تومان برای بهسازی آزادراه کاشان- اصفهان اختصاص یافت اقتصاد ایران: اصفهان- مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه اصفهان (سان‌آرا) گفت: با مطالبه گری مردم و رسانه‌ها ۲ هزار میلیارد تومان برای بهسازی آزادراه کاشان- نطنز- اصفهان اختصاص یافته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حامد مرتضوی ظهر چهارشنبه در خبرنگاران اظهار داشت: در این ۲ سال که خدمتگزار مردم بودیم تحولات خوبی اتفاق افتاد که منشأ آن مطالبه گری رسانه‌ها بود.

وی با بیان اینکه دغدغه درباره آزادراه کاشان- نطنز- اصفهان ایمنی سفر و بهسازی روکش آسفالت و نصب جداگرهای میانی (نیوجرسی) بوده است، افزود: نزدیک به دو ماه است که با مطالبه گری مردم و رسانه‌ها، با تأمین یک هزار میلیارد تومان از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و یک هزار میلیارد تومان نیز توسط سازمان همیاری شهرداری موافقت شده که برای کیفیت و بهسازی آزادراه اختصاص یابد و بیشتر این اعتبار برای روکش آسفالت و مابقی برای نصب جداگرهای میانی هزینه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه اصفهان (سان‌آرا) ادامه داد: در حال حاضر ۲ قرارداد برای بهسازی منعقد شده و مطالبه گری داریم که ۲۰۰ میلیارد دیگر تا پایان سال تخصیص بودجه دهند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: تأمین اعتبار یک هزار میلیاردی توسط سازمان راهداری سه ساله است در حالی که روکش آسفالت آزادراه با نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان به سطح مطلوب می‌رسد و لازم است در هر دو حوزه راهداری و خود شرکت بودجه تأمین و تزریق شود.

وی با بیان اینکه عملیات بهسازی آزادراه در سه مقطع آغاز و بسترسازی آن انجام شده است، افزود: تلاش می‌شود که در نقاط پر تردد عملیات روکش آسفالت شروع کنیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه اصفهان (سان‌آرا) با اشاره به اینکه آزادراه کاشان- نطنز- اصفهان ۱۶۵ کیلومتر است، ابراز داشت: حدود ۵۰ کیلومتر این آزادراه از سمت بادرود در اولویت نیاز به بهسازی بوده زیرا بسیار پر حادثه است.

مرتضوی با بیان اینکه تاکنون عملیات بهسازی در بیش از ۲۵ درصد آزادراه انجام شده است، اضافه کرد: تقریباً اکثر نقاط پر حادثه از نظر نیوجرسی ایمن است و در حال حاضر با دستور مقامات استانی بهسازی روکش آسفالت در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در ۴۰ کیلومتر مسیر این آزادراه نیوجرسی نصب شده است، تصریح کرد: باید توجه داشت که نیاز اعتباری اولیه برای بهسازی روکش آسفالت کل آزادراه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بود اما به دلیل تورم و نوسانات نرخ ارز امروز به بالای هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه اصفهان (سان‌آرا)، نگهداری، بهسازی و آسفالت هر کیلومتر آزادراه بین سه تا هفت میلیارد تومان نیاز دارد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: هم اینک قیمت روز آزادراه کاشان- نطنز- اصفهان ۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود و طبق قوانین برای نگهداری این آزادراه می‌بایست ۱۵ درصد این مبلغ را به بهره بردار اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ افزایش عوارض آزاد راهی نداشتیم، گفت: این در حالی است که
هم اینک ۵۵ درصد عوارض آزادراه را می‌توانیم وصول کنیم.