تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741345
شناسه : 3741345
تاریخ :
سند نقشه مهندسی فرهنگی ریل گذاری حرکت جامعه به سمت ارزش ها است اقتصاد ایران: بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: سند نقشه مهندسی فرهنگی در حقیقت ریل گذاری حرکت عمومی جامعه به سمت ارزش‌ها و مبانی نظام و انقلاب است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: سند نقشه مهندسی فرهنگی، یک مدل برنامه‌ریزی مسئله‌محور و نقطه‌زن است.

وی با بیان اینکه این سند در سال ۱۳۹۲ تصویب شد و ۱۳ هدف کلان دارد، گفت: سند نقشه مهندسی فرهنگی در دولت سیزدهم حالت اجرایی پیدا کرد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: فعالیت‌های دولت سیزدهم در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی از جمله توجه به نهاد خانواده و جمعیت، توجه به هویت ایرانی اسلامی، پاسداست زبان فارسی و … در قالب همین سند نقشه مهندسی کشور بوده است.

قناعت ادامه داد: تاکنون ریل‌گذاری در حوزه فرهنگی را شاهد نبودیم که سند نقشه مهندسی فرهنگی در حقیقت ریل گذاری حرکت عمومی جامعه به سمت ارزش‌ها و مبانی نظام و انقلاب است،

وی گفت: ما شاهد اقدامات تحولی و زیربنایی در دولت سیزدهم بودیم و این نقشه یک مدل کار تشکیلاتی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی است که متأسفانه ما در کار تشکیلاتی و هم افزایی ضعف داریم.

قناعت با بیان اینکه در دولت سیزدهم ریل‌گذاری برای توسعه استان در حوزه سخت‌افزاری و اقتصادی داشتیم، بیان کرد: به عنوان مثال همین راه آهن که مطالبه دهه ۴۰ مردم استان بود اکنون در حال اجراست.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در این سند برای دستگاه‌های اجرایی مربوطه شرح وظایف و نقشی تعریف شده و موظف هستند برنامه و کارهای خود را بر اساس این سند انجام دهند.

قناعت به اهمیت تبلیغاتی محیطی و رعایت زبان فارسی اشاره کرد و افزود: بیشترین انتقال مفاهیم به شهروندان از حوزه بصری است پس مهم است که از طریق تبلیغات محیطی چه خوراک فکری روحی به مردم داده می‌شود.

وی یادآور شد: نصب دیوارنگاره‌ها هم پیشنهاد خوبی است چون خلأ آن در استان ولایتمدار و انقلابی خراسان جنوبی به چشم می‌خورد لذا کمیته‌های چندگانه با حضور شهرداری و دستگاه‌های مرتبط تشکیل شود تا این مهم در سطح شهر محقق و اجرایی شود.