تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3741335
شناسه : 3741335
تاریخ :
آغاز فروش بلیت پروازهای اربعین ۲۱ ایرلاین از ۲۰ مرداد اقتصاد ایران: رئیس سازمان هواپیمایی با بیان"ایرلاین‌ها زیان‌ده نیستند"از ممنوعیت فروش گروهی پروازهای اربعین خبر داد و گفت:شنبه آینده ۲۱ شرکت فروش بلیت اربعین را انجام می‌‌دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، محمد محمدی بخش در جلسه با مدیران شرکـت‌های هواپیمایی با موضوع پروازهای اربعین با اشاره به دستور به فرودگاه‌های کشور برای حداقل ایستایی زائران در تمام فرودگاه‌ها، اظهار کرد: امسال کشور عراق در خصوص داروهای ممنوعه، مواد ممنوعه و حتی داروها با دوز مشخص مصرف همراه زائران هشدار داده است.

وی ادامه داد: با توجه به این مسئله تقاضا داریم مانند پروازهای حج سختگیری‌های لازم اعمال شود، چراکه اگر زائر با مواد و داروهای ممنوعه وارد عراق شود، جیزان آن خیلی سخت خواهد بود.

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی لازم در این‌باره، اضافه کرد: زائران اربعین به هیچ عنوان نباید بدون بلیت به فرودگاه‌های داخلی و فرودگاه نجف مراجعه کنند. در فرودگاه نجف اجازه ورود به مسافران بدون بلیت را نمی‌دهند. از این رو از زائران عزیز می‌خواهیم بلیت خود را به‌صورت رفت و برگشت خریداری کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام این‌که از 26 فرودگاه در اربعین امسال زائران را به نجف و بغداد منتقل می‌کنند، گفت: شنبه هفته گذشته 10 شرکت اقدام به فروش بلیت پروازهای اربعین کردند و شنبه هفته آینده تمامی 21 شرکت  هواپیمایی فروش بلیت‌ها را آغاز می‌کنند.

محمدی‌بخش با بیان این‌که ایرلاین‌ها اجازه فروش گروهی برای پروازهای اربعین را ندارند، اضافه کرد: 80 پروازهای اربعین به فرودگاه نجف و 20 درصد به فرودگاه بغداد انجام می‌شود.

در این نشست مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به رفتار غلط برخی مسافران در پروازهای اربعین سال قبل،‌گفت:‌متاسفانه شاهد بودیم که با بروز ناهماهنگی در پروازها، برخی مسافران هواپیما را به گروگان گرفته و از آن پیاده نمی‌شدند. از سازمان هواپیمایی می‌خواهیم در کنار تاکید برای رعایت حقوق مردم، برای ایرلاین‌ها هم حداقل حقوق در نظر گرفته شود.

عزیزیان معاون بازرگانی آسمان نیز در این نشست از آماده سازی 2 فروند هواپیمای بوئینگ 737 برای اعزام زائران اربعین به کشور عراق خبر داد و گفت: برای مسیرهای تهران، گرگان، سمنان، شاهرود، اراک، اصفهان و رشت برای جابجایی 24 هزار زائر اربعین حسینی برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/