تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3741331
شناسه : 3741331
تاریخ :
روند انتخاب مستشاران دیوان محاسبات در مجلس اقتصاد ایران: عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی روند تعیین مستشاران دیوان محاسبات کشور را تشریح کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

الهام آزاد عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره تعیین مستشاران دیوان محاسبات کل کشور، گفت: پس از اینکه رئیس دیوان محاسبات از سوی مجلس انتخاب شد بعد از دریافت حکم، رئیس دیوان حداقل 15 نفر از افراد واجد شرایط ‌دیوان محاسبات کشور را به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیشنهاد می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: این کمیسیون از بین افراد معرفی شده حداقل 9 نفر را به‌ عنوان اعضای اصلی هیئت مستشاری و 3 نفر را به عنوان اعضای جانشین انتخاب و به رئیس دیوان محاسبات کشور معرفی خواهد کرد و پس از آن مجموعه ارکان دیوان محاسبات برای شروع فعالیت در دوره جدید مجلس دوازدهم شکل می‌گیرد.

آزاد گفت: دیوان محاسبات کشور دارای یک دادسرا و حداقل 3 و حداکثر 7 هیات مستشاری است. هر هیات مرکب از 3 مستشار است که‌ یکی از آن‌ها رئیس هیات خواهد بود.

نماینده نائین در مجلس اظهار داشت: به محض معرفی مستشاران از سوی رئیس به کمیسیون برنامه و بودجه ، اعضا از بین مستشاران معرفی شده، مستشاران جدید دیوان محاسبات را انتخاب می‌کند.

به گزارش تسنیم، روز سوم مرداد ماه سال جاری احمدرضا دست غیب با 211 رأی از سوی نمایندگان به عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور انتخاب شد.

انتهای‌پیام/