تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3741321
شناسه : 3741321
تاریخ :
استقبال المشاط از انتخاب السنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس  اقتصاد ایران: رئیس شورای عالی سیاسی یمن انتخاب رهبری از داخل غزه برای جنبش حماس را نشان دهنده صلابت و وحدت مجاهدان و ادامه مسیر جهاد تا رسیدن به پیروزی دانست. 

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المیادین، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به اقدام جنبش حماس مبنی بر انتخاب یحیی السنوار به عنوان جانشین شهید اسماعیل هنیه و رئیس این جنبش تاکید کرد که این اقدام و انتخاب رئیسی از داخل نوار غزه به دشمن صهیونیستی و آمریکایی نشان می‌دهد که مجاهدین غزه صلابت و وحدت دارند و در ادامه مسیر جهاد و پایداری تا زمان تحقق پیروزی برای خود مصمم هستند.

مهدی المشاط همبستگی ثابت و ارزشمند و دینی ملت یمن در کنار ملت فلسطین را مورد تاکید قرار داده و از خداوند متعال خواست تا به یحیی السنوار در این مسئولیت و جنگ مقدس در مقابله با دشمن صهیونیستی یاری رساند.

اسامه حمدان، از رهبران حماس دیشب اعلام کرد که یحیی السنوار برای تصدی پست ریاست دفتر سیاسی حماس با اجماع صورت گرفته و هیچ مخالفی در این باره وجود نداشت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد حماس از ماهیت صحنه آگاهی داشته و مذاکره توسط رهبری مدیریت می‌شود و السنوار همیشه در صحنه حضور دارد. اینکه ما السنوار را به فوریت انتخاب کردیم نشان دهنده پویایی حماس است.

وی افزود: تیمی که در زمان مدیریت هنیه مذاکرات را دنبال می‌کرد در زمان حضور السنوار نیز این روند را دنبال می‌کند. دانش دقیق السنوار از اشغالگران می‌تواند باعث تقویت مواضع ما در مرحله بعدی مذاکرات شود.

انتخاب السنوار به عنوان جانشین شهید اسماعیل هنیه مورد استقبال تمامی گروه‌های مقاومت و حامیان ملت فلسطین قرار گرفته و در عین حال خشم اردوگاه غربی- صهیونیستی را برانگیخته است.