تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741303
شناسه : 3741303
تاریخ :
تدوین سند جامع رسانه در خراسان جنوبی اقتصاد ایران: بیرجند- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: سند جامع رسانه خراسان جنوبی تدوین شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرخنده صبح چهارشنبه به مناسبت ۷ مرداد روز خبرنگار در دیدار تعدادی از خبرنگاران با نماینده ولی فقیه در استان با گرامی داشت سالروز شهادت شهید صارمی گفت: در بخش رسانه‌ای صدور مجوزها افزایش یافته و از ۱۱ به ۹۱ رسانه مکتوب فعال رسیده در استان است.

وی با بیان اینکه ۴۳ سرپرستی در دو سال اخیر مجوز فعالیت در خراسان جنوبی گرفته‌اند، افزود: در دو سال گذشته دو جشنواره مطبوعات شرق کشور به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شده است و در سال‌های آینده باید جشنواره ملی مطبوعات در استان برگزار شود.

فرخنده تصریح کرد: دبیرخانه جشنواره سواد رسانه در استان فعال و حدود ۶۰۰ اثر در دو بخش ارسال شده است و در شهریور ماه هم اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: سند جامع رسانه استان با چشم انداز ۵ ساله تدوین شده است.

فرخنده تصریح کرد: در مقابل رسانه فرمایشی غرب در داخل کشور رسانه‌های را داریم که از آنها به عنوان رسانه فرسایشی یاد می‌کنم و در مقابل آن رسانه تمدنی وجود دارد که در گام دوم انقلاب باید برای ایجاد روحیه امید در افراد جامعه تلاش کنند تا بستر رسانه تمدنی در کشور فراهم شود.

مدیر عامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی هم در ادامه با گرامی داشت یاد شهدای رسانه گفت: در دولت شهید رئیسی شکایت زیادی از رسانه‌های استان نداشته‌ایم اما دستگاه‌های غیر دولتی شکایاتی از رسانه‌های خراسان جنوبی داشته‌اند و هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری از تعدادی از رسانه‌های استان شکایت کرد.

محمود حیدری افزود: برای انتشار خطبه‌های نماز جمعه دفاتر ائمه جمعه استان باید خلاصه‌ای از خطبه‌های نماز جمعه را برای انتشار در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

وی تصریح کرد: برخورد با رسانه‌ها باید در حدود قوانین موجود در این خصوص باشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی هم گفت: در دو سال گذشته بر اساس تاکید رهبری در بسیج رسانه با استفاده از رسانه‌های جبهه انقلاب، در راستای جهاد تبیین برای انعکاس دستاوردهای دولت سیزدهم اقدامات خوبی انجام شد.

سجاد رضایی ادامه داد: دولت سیزدهم در مدت محدود در حوزه رسانه در کشور و استان اقدامات خوبی انجام داد که امیدواریم در دولت جدید هم این کارها استمرار داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: در جنگ رسانه‌ای نیاز به حمایت از رسانه‌ها است لذا باید شاهد هماهنگی خوبی برای پیشبرد اهداف انقلاب باشیم.