تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741275
شناسه : 3741275
تاریخ :
۱۸۱ پروژه آبرسانی به روستاهای زنجان در دستور کار قرار دارد اقتصاد ایران: زنجان-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان گفت: ۱۸۱ پروژه آبرسانی به روستاهای استان را در دستور کار داریم که تعدادی از این پروژه‌ها به اتمام رسیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نادرخانی با حضور در دفتر خبرگزاری مهر به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، به وضعیت موجود در بخش آب استان اشاره کرد و گفت: ۱۸۱ پروژه آبرسانی به روستاها را در دستور کار داریم که تعدادی از این پروژه‌ها به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه ۳۳۰ روستای استان اکنون در تنش آبی قرار دارد که این تنش در ۵۳ روستا دائمی و در مابقی فصلی است، افزود: در روستاهای دارای تنش آبی دائم استان ظرفیت تأمین آب وجود ندارد و روستاییان تنها در ساعاتی از شبانه روز به آب سالم دسترسی دارند.

نادرخانی با بیان اینکه تغییر بارندگی‌ها از برف به باران موجب کاهش جذب آب به منابع زیرزمینی و تنش در این حوزه شده است، افزود ۵۱۰ روستا در سال ۱۴۰۱ برای رفع تنش آبی برنامه ریزی شده بود که امسال به خاطر وضعیت بارش‌ها، نزدیک ۵۶ روستا به عنوان روستاهای تنش آبی شناسایی شده بود و طبق برنامه‌های به عمل آمده در صدد هستیم که مشکلات این روستاها را برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان گفت: امسال ۵۴۲ فقره انشعاب غیرمجاز در استان کشف و شناسایی، که از این تعداد ۴۲۵ فقره به مجاز تبدیل شده است.

نادرخانی با بیان اینکه بیشترین تعداد انشعابات غیرمجاز کشف شده به ترتیب مربوط به شهرهای زنجان، ابهر و قیدار است، افزود: این میزان کشف و شناسایی انشعاب غیرمجاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان با بیان اینکه تابستان امسال نسبت به سال‌های قبل در شهرهای استان شرایط خوبی حاکم است، گفت: با توجه به اینکه ۸ شهر استان با تنش آبی مواجه بود ولی با اقدامات انجام شده، پیشگیری از هر گونه کمبود آب شرب شهروندان به عمل آمد.

نادرخانی با بیان اینکه دور اندیشی و اقدامات انجام شده طی سال‌های گذشته باعث شده است تا زنجان نسبت به دیگر استان‌های کشور کمترین مشکل را داشته باشد، افزود: به این لحاظ تابستان امسال نسبت به سال‌های قبل در شهرهای استان شرایط خوبی حاکم است.