تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3741252
شناسه : 3741252
تاریخ :
جریمه نقص چراغ خودرو نجومی شد اقتصاد ایران: رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اهمیت چراغ‌های خودرو در شب، گفت: «نقص در چراغ‌های خودرو، ۳۰۰ هزار تومان جریمه دارد.»

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اهمیت چراغ‌های خودرو در شب، گفت: «نقص در چراغ‌های خودرو، ۳۰۰ هزار تومان جریمه دارد.»

سرهنگ علی‌اصغر شریفی گفت: موضوع چراغ‌های وسایل نقلیه و اهمیت سالم بودن آن‌ها به حدی دارای اهمیت است که قانونگذار در جدول جرایم رانندگی و در بخش تخلفات پر خطر به آن‌ها اشاره کرده است.

­این مقام انتظامی افزود: نقص موثر در سامانه روشنایی در شب، علاوه بر آنکه جریمه ۳۰۰ هزار تومانی را در پی دارد، سه نمره منفی برای راننده وسیله نقلیه شخصی و ۶ نمره منفی برای رانندگان عمومی و سنگین نیز به همراه خواهد داشت.

­رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور پایتخت گفت: برخی از رانندگان از نور‌های خیره کننده و یا در اصطلاح زنون و چراغ‌های رنگی در قسمت جلو و عقب خودرو استفاده می‌کنند که این موضوع مشمول تخلف است و اعمال قانون خواهد شد.

سرهنگ شریفی با بیان اینکه ­نور قرمز برای چراغ‌های جلو ممنوع است، افزود: نور چراغ‌های عقب خودرو باید قرمز باشد و استفاده از نور سفید و زرد در این محل ممنوع است.