تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3741250
شناسه : 3741250
تاریخ :
برنامه ضعیف، تئوری و غیر عملیاتی کارگروه مشورتیِ پزشکیان برای وزارت بهداشت اقتصاد ایران: احمد مهری فعال رسانه حوزه سلامت در واکنش به انتشار پیش‌نویس برنامه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط کارگروه مشورتی در کانال متخصصین بهداشت نوشت :  انگار ریل گذاری غلط بهداشت در دولت سیزدهم، قرار است در دولت چهاردهم ادامه پیدا کند،خدا کند وزیر بهداشت بعد، این برنامه را کنار بگذارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز یک نسخه با عنوان "پیش‌نویس برنامه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط کارگروه مشورتی منتشر شده که برای رئیس جمهور هم ارسال شده است.

برنامه ضعیف، تئوری و غیر عملیاتی کارگروه مشورتیِ پزشکیان برای وزارت بهداشت

برنامه ضعیف، تئوری و غیر عملیاتی کارگروه مشورتیِ پزشکیان برای وزارت بهداشت

برنامه ضعیف، تئوری و غیر عملیاتی کارگروه مشورتیِ پزشکیان برای وزارت بهداشت

در بخش های مربوط به اقدامات پیشگیری و تقویت شبکه بهداشت، یک برنامه ضعیف، تئوری و غیر عملیاتی درج شده است که اگر این نگاه در وزارت بهداشت دولت چهاردهم اجرا شود، قطعا ریل گذاری غلط بهداشت در دولت سیزدهم ادامه پیدا خواهد کرد:

1- این برنامه هیچ رویکرد نوین و تنوعی نسبت به برنامه دولت قبل ندارد و تمام حرف های تئوری و تکراری است که همواره از دهه هفتاد زده میشود و عملیاتی هم نشد.


2- در این برنامه برای حوزه پیشگیری اقداماتی ذکر شده که همین دولت هم دارد اجرا میکند و بخاطر همین غلط بودن این برنامه هاست که این دولت نتوانست دستاوردی بدست بیاورد.


3- بند 5 اقدامات راهبردی پیشگیری کاملا در تضاد با نگاه رئیس جمهور است و عجیب است چطور یک کمیته برنامه ای پیشنهاد میدهد که در تضاد با نگاه رئیس جمهور است.


4- توسعه بخش خصوصی از ابتدای دهه 90 در دولت روحانی، کمر بهداشت را شکست و الان پیامد آن تصمیم باعث تضعیف شبکه بهداشت شد. چطور در برنامه اشاره شده میخواهید این راه غلط را ادامه دهید؟


5- در این برنامه هیچ راهی برای رسیدن به این بندها اشاره نشده است و تماما مطالب تکراری و بدون تضمین اجراست.


6- در هیچ کدام از بندهای این برنامه برای حوزه بهداشت، هیچ ایده تحولی نیامده و عملا انگار قرار نیست یک مسیر دیگری طی شود.

تاکید میکنیم نگاه سنتی و قدیمی مدیران دهه شصت و هفتاد دست بردار بهداشت 1403 نیست. نه در این برنامه حرف از استفاده از تکنولوژی روز آمده، نه حرف از تدوین بسته های خدمات مبتنی بر نیاز مردم آمده، نه حرف از برنامه برای بهبود وضعیت نیروی انسانی بهداشت آمده و نه...

امیدواریم وزارت بهداشت دولت چهاردهم راه درستی برود و دست از نگاه سنتی و قدیمی بی اثر در بهداشت بردارد.