تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741247
شناسه : 3741247
تاریخ :
گلستان پیشرو در ثبت الکترونیک اسناد هویتی است اقتصاد ایران: گرگان- مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: در اجرای بخشی از دولت الکترونیک، استان گلستان تاکنون ۸۷ درصد اسناد هویتی خود را ثبت کرده و در کشور پیشرو است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حمیدرضا مطیع در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بر اساس راهبرد کشور و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین وظیفه مدیران است که با افزایش ارتباط دولت و رسانه محقق خواهد شد

وی افزود: هدف و برنامه سازمان ثبت احوال خدمت به مردم است که عموم جامعه را شامل می‌شود که تنها یکی از آن‌ها تنظیم سندهای هویتی است.

مدیرکل ثبت احوال استان ادامه داد: در دنیای عصر دیجیتال و دولت الکترونیک ما نیز وظیفه داریم با سرعت بخشیدن به تبدیل سیستم‌های خود این امور را به صورت مجازی در اختیار مردم قرار دهند مانند آرشیو الکترونیک اسناد، کارت هوشمند ملی و… است.

مطیع بیان داشت: تحولی بنیادین در حال انجام است که از سال آتی گواهی انحصار وراثت، توسط این سازمان بصورت برخط براساس پایگاه اطلاعات هویتی ایرانیان انجام خواهد شد.

وی گفت: ۲ میلیون ۶۰۰ سند هویتی در استان وجود دارد که در حال پیوند در سامانه‌های الکترونیک است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان افزود: سامانه سهیم علاوه بر در اختیار قراردادن اطلاعات هویتی به خود متقاضی به دستگاه‌های اجرایی نیز ارائه می‌شود که منجر به حذف کپی اسناد در زمان ارائه خدمت هست.

مطیع با اشاره به آمارهای ۴ ماهه نخست امسال بیان داشت: در حوزه ولادت، با ثبت هشت هزار و ۵۳۳ مورد تولد، کاهش ۱۰/۴ درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم که باید با افزایش فرهنگ و آموزش فرزند دآوری به تحقق قانون جوانی جمعیت کمک کرد.

وی ادامه داد: در حوزه طلاق شاهد ۴/۶ درصد کاهش هستیم.

مدیرکل ثبت احوال استان گفت: با افتتاح مرکز رصد وقایع در استان انواع تحلیل‌ها تدوین می‌شود، که بر این اساس آخرین آمار جمعیتی استان گلستان دو میلیون و ۱۱ هزار نفر می‌باشد.