تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3741239
شناسه : 3741239
تاریخ :
فینالی که سیاسی شد/ رومانی اختتامیه المپیک را تحریم کرد اقتصاد ایران: به دنبال تصمیم داوران در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در رشته ژیمناستیک هنری زنان، نخست وزیر رومانی مراسم اختتامیه المپیک را تحریم کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مارسل چیولاکو، نخست وزیر رومانی اعلام کرده است که به اختتامیه بازی‌های المپیک پاریس نمی‌رود. وی در شبکه اجتماعی خود نوشت که به دلیل تصمیمی که در بخش ژیمناستیک هنری گرفته شد و مدال آنا ماریا باربوسا ژیمناست رومانیایی را پس گرفتند به این مراسم نخواهد رفت.

در مرحله نهایی بازی‌های ژیمناستیک هنری زنان، آنا باربُزو ژیمناست رومانیایی ۱۸ ساله به مقام سوم دست پیدا کرد و با پرچم کشورش دور افتخار زد اما ناگهان آب سردی بر پیکر او ریخته شد.

هیأت داوران با بازبینی امتیازات متوجه شدند امتیاز ورزشکار آمریکایی بیشتر از او بوده است و مدال برنز او را پس گرفتند. آنا چهارم شد و ورزشکار چهارم در رتبه پنجم قرار گرفت.

این ژیمناست ۱۸ ساله به مطبوعات رومانیایی گفت: من بهترین عملکردم را داشتم، از تشک بیرون نیامدم… نمی دانم چرا جریمه شدم. می دانم که مستحق امتیاز بهتری بودم.

مارسل سیولاکو، نخست‌وزیر رومانی، در پی این جنجال، مراسم اختتامیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ را در کشورش تحریم کرد. وی به دو بازیکن ژیمناستیک قول داد که پس از بازگشت به کشور با آنها «مانند قهرمانان المپیک» رفتار شود. تیم ژیمناستیک رومانی پس از ۱۲ سال در اولین المپیک خود شرکت کرد اما با این اتفاق مجبور شد پاریس را با دست خالی ترک کند. این کشور در مسابقات تیمی هفتم شد.

فدراسیون ژیمناستیک رومانی نیز پس از این اتفاق از تصمیم خود را برای ثبت دو شکایت به دادگاه داوری ورزشی خبر داد.

برخی مقامات رومانی هم این تصمیم را «بی شرمانه» توصیف کردند.