تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741234
شناسه : 3741234
تاریخ :
ورزش دانشگاهی پشتوانه‌ای برای ورزش قهرمانی کشور است اقتصاد ایران: اصفهان-رئیس سازمان امور دانشجویان کشور گفت: توجه به ورزش‌های دانشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است تا بتواند به عنوان پشتوانه‌ای برای ورزش قهرمانی کشور عمل کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم داداش‌پور ظهر چهارشنبه در آئین افتتاحیه شانزدهمین المپیاد فرهنگی – ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: از رسانه‌ها به علت اثرگذاری که امروزه در جهان دارد به عنوان قوه چهارم در کنار قوای مجریه، مقننه و قضائیه نام برده می‌شود و هرچه بیشتر پیش می‌رویم، حوزه علوم ارتباطات و رسانه برجسته‌تر شده و با زندگی ما بیش از پیش ممزوج می‌شود.

وی با اشاره به موفقیت ورزشکاران ایرانی در المپیاد پاریس عنوان کرد: با اینکه کشتی‌گیر ایرانی به لحاظ جغرافیایی متعلق به یک نقطه در ایران است اما از موفقیت او تمام مردم کشور شاد می‌شوند و گویی همه ایران با تک‌تک سلول‌های خود این موفقیت را احساس می‌کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور تصریح کرد: در زمان شیوع کرونا امکان تحرک زیادی برای ما وجود نداشت زیرا سلامت و بهداشت جامعه اولویت اول ما بود اما در اسفندماه سال ۱۴۰۱ که در مرحله عبور از این بیماری قرار گرفتیم، عرصه نوینی ایجاد و برای بازگشت به شرایط پیش از این بیماری در دانشگاه‌های تلاش شد.

وی افزود: از همان زمان پنج رویداد بزرگ در دانشگاه‌های کشور آغاز شد به طوری که افراد باور نمی‌کردند امکان برگزاری چنین رویدادهایی وجود دارد.

داداش‌پور با بیان اینکه تلاش بسیار زیادی برای برگزاری المپیاد قهرمانی در دانشگاه‌های کشور انجام شد، گفت: بخشی از ورزشکارانی که امروز در این المپیاد حضور دارند، از دانشجویان موفق در المپیاد تبریز هستند؛ امروز دوره تثبیت و گسترش المپیاد را پشت‌سر گذاشته‌ایم و نسبت به المپیاد گذشته سه رشته دیگر اضافه شده است.

وی ادامه داد: تعداد تیم‌های حاضر در برخی رشته‌ها نیز افزایش یافته و تعداد قهرمانان حاضر در این رقابت‌ها نیز رشد چشمگیری داشته است.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور با اشاره به وسعت این رویداد ورزشی در اصفهان بیان کرد: المپیاد ورزش‌های قهرمانی کشور بزرگترین رویداد ورزشی در ایران است و رویدادی نیست که در آن بیش از ۱۳ رشته و شش هزار نفر دور هم جمع بشوند؛ پشتیبانی این کار در دانشگاه‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که ظرفیت بزرگ زیرساختی از نظر ورزشی در کشور وجود دارد.

وی افزود: علی‌رغم وجود زیرساخت‌های خوب ورزشی در دانشگاه‌های کشور اما این ظرفیت‌ها متناسب با فعالیت دانشگاه‌ها نیست چراکه دانشگاه باید بتواند در ورزش قهرمانی منشأ اثر باشد و عملکرد آن صرفاً در حوزه علمی کافی نیست.

داداش‌پور تاکید کرد: این کار نیازمند پشتوانه و ظرفیت‌های بزرگ‌تری است و ما باید بتوانیم متناسب با این زیرساخت‌ها دانشگاه‌ها را به محل اثر و تحرک در حوزه ورزشی تبدیل کنیم؛ در همین راستا لیگ دانشگاهی با سه رشته در سال گذشته راه‌اندازی شد و امسال آن را افزایش خواهیم داد.

وی اضافه کرد: وقتی لیگ دانشگاهی برگزار شود ما موظفیم به سمت ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز آن برویم و این می‌تواند در عرصه ورزش‌های قهرمانی نیز به دانشگاه‌ها کمک کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور با تاکید بر نقش ورزش در رونق جامعه تصریح کرد: در برخی کشورهای دنیا ورزش قهرمانی خود منشأ اثر است و می‌تواند محرک عوامل دیگر در جهت علم و فناوری باشد؛ بنابراین توجه به ورزش‌های دانشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است تا بتواند به عنوان پشتوانه‌ای برای ورزش قهرمانی کشور عمل کند.

وی با اشاره به برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه تصریح کرد: این المپیاد شامل انواع ورزش‌های دیجیتالی و فناوری‌هایی است که به موفقیت در عرصه ورزش به ما کمک می‌کند؛ اولین المپیاد این حوزه با هدف برقراری ارتباط بین فناوری و ورزش در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

داداش‌پور افزود: در کل کشور ۳۴ میلیون نفر از یک تا ۲۱ ساعت مشغول انجام بازی‌های دیجیتالی هستند و این نشان می‌دهد که عملاً بازی‌های فکری و ورزشی در ذهن و علم بچه‌های ما ورود پیدا کرده و باید در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد و به این منظور المپیاد ورزش‌های فناورانه با ۱۸ رشته برای اولین بار در دنیا با ثبت‌نام حدود ۱۵ هزار نفر رونمایی می‌شود.

وی در ارتباط با اهمیت توجه به ورزش‌های بومی در سطح کشور عنوان کرد: در سطح کشور بازی‌های بومی و محلی زیادی وجود دارد که با فرهنگ و تاریخ ما آمیخته است؛ برخی از این ورزش‌ها در سطح ملی نیز وجود دارد و اقوام به صورت جدی به آنها در عرصه قهرمانی توجه کرده‌اند.
رئیس سازمان امور دانشجویان کشور افزود: امیدواریم که بتوانیم در سال ۱۴۰۳ بازی‌های بومی و محلی را هم در سطح ملی و هم در دانشگاه‌ها در استان‌های مختلف برگزار کنیم تا بین فرهنگ کشور، بازی‌های بومی و علم و دانشگاه ارتباط خوبی برقرار شود.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که سازمان امور دانشجویان بتواند بخش مهمی از استعدادهای ورزشی در سطح دانشگاه‌های کشور را به نحو احسن پوشش دهد.