تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741206
شناسه : 3741206
تاریخ :
هدایت شغلی وکاریابی اقدامی برای ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد اقتصاد ایران: سنندج_مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کردستان گفت: هدایت شغلی وکاریابی اقداماتی اثرگذار برای ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد استان کردستان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

رضا طوسی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر به بحث توانمندسازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و ایجاد اشتغال برای آنها اشاره و اظهار کرد: در این راستا ۲ کلان پروژه در استان انجام می‌شود تا برای مددجویان زمینه اشتغال را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هدایت شغلی یکی از اقداماتی است که با مشاوره و تکمیل پرونده و در نهایت پرداخت تسهیلات به مددجویان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی مددجویان دارای توانمندی و حرفه خاصی هستند اما به دلیل نداشتن سرمایه توان ایجاد اشتغال ندارند بنابراین کمیته امداد با رایزنی با کارفرمایان زمینه بکارگیری مددجویان را بر اساس مهارت‌هایشان فراهم می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کردستان عنوان کرد: به ازای هر یک نفر از مددجویانی که بکارگیری می‌شوند تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به کارفرمایان پرداخت و یا حق بیمه سهم کارفرما را کمیته امداد پرداخت خواهد کرد.

طوسی به مؤلفه کاریابی پرداخت و ادامه داد: برخی مددجویان قدرت و جسارت ایجاد اشتغال ندارند اما توان انجام کار را دارند و از این رو این افراد را در مراکز تولیدی و کارگاه‌های صنعتی زمینه کاریابی برای این قشر از مددجویان را فراهم می‌کنیم.