تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3741203
شناسه : 3741203
تاریخ :
جانمایی ۴ مخزن ذخیره آب مصرفی برای بخش مرکزی پایتخت اقتصاد ایران: شهردار منطقه ۶ تهران از جانمایی و احداث ۴ مخزن بتنی با هدف ذخیره سازی آب مصرفی برای استفاده در آبیاری فضای سبز بخش مرکزی پایتخت خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۶ تهران گفت: با توجه به اخطارهای آبی و حساسیت مساله آب در کشور، با نظر کارشناسان خدمات شهری و اکیپ‌های مطالعاتی ۴ مخزن پلی اتیلن و بتنی برای ذخیره آب و آبیاری فضای سبز در چهار نقطه از سطح منطقه جانمایی و احداث خواهد شد.

وی درباره این مخازن گفت: دو مخزن با ظرفیت ۲۵۰۰ متر مکعب در بوستان لاله و بهجت آباد و دو مخزن نیز به ظرفیت یک هزار متر مکعب در بزرگراه مدرس و شهرک والفجر احداث خواهد شد، که نظمی را در آبیاری فضای سبز ایجاد می‌کند و از طرفی ذخیره آب مصرفی در این مخازن باعث می‌شود از منابع آب‌های زیر زمینی و شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده نشود.

روحانی افزود: اکنون عملیات نصب و احداث مخزن در بوستان بهجت آباد و بوستان لاله آغاز شده است، تلاش ما این است که بتوانیم حجم ذخیره سازی مخازن را طوری افزایش دهیم تا بهره گیری از سیستم‌های آبیاری قطره‌ای و استفاده از پسآب ضمن مدیریت مصرف آب در آبیاری فضای سبز، اجازه ندهیم تا بحران کم آبی خللی در آبیاری درختان پارک‌ها و فضاهای سبز معابر شهری به وجود بیاورد.