تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3741199
شناسه : 3741199
تاریخ :
جوکوویچ پاداش ۲۰۰ هزار یورویی خود را به خیریه اهدا کرد اقتصاد ایران: ستاره تنیس صربستان که مدال طلای بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به دست آورد پاداش ۲۰۰ هزار دلاری خود را به خیریه اهدا کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، نوواک جوکوویچ، برنده مدال طلا رشته تنیس در المپیک پاریس، مبلغ ۲۰۰,۰۰۰ یورو که از سوی دولت صربستان به او اهدا شده بود را به امور خیریه اختصاص داد.

به گزارش رسانه «Yardbarker»، این تنیس‌باز ۳۷ ساله با انگیزه بالا برای کسب مدال طلا وارد المپیک شد و همواره از اهمیت بازی‌های المپیک سخن می‌گفت و آن را به عنوان اولویت اصلی خود در نظر داشت. با این حال، در جریان مسابقات اوپن فرانسه، جوکوویچ با مصدومیت زانو مواجه شد که ممکن بود حضورش در المپیک پاریس را به خطر بیندازد.

با وجود این مصدومیت، جوکوویچ به سرعت به مسابقات بازگشت و از آن زمان تا کنون در دو فینال مختلف حضور داشته باشد. در مسابقات ویمبلدون، او مقابل کارلوس آلکاراز شکست خورد اما پس از این شکست ناامید نشد و در المپیک انتقام خود را گرفت.

در جریان بازی‌های المپیک، جوکوویچ به راحتی مراحل مختلف را پشت سر گذاشت تا در مسابقه یک‌چهارم نهایی با استفانوس تسیتسیپاس مواجه شد و در آن مسابقه درد زانو را احساس کرد. با این حال، با استراحتی کوتاه، روز بعد بازگشت و لورنزی موستی را شکست داد تا به فینال با آلکاراز برسد.

او در بازی فینال عملکرد بی نقصی از خود به نمایش گذاشت و مدال طلای خود را به دست آورد. این مدال دوم صربستان در بازی‌های پاریس بود و دولت صربستان برای این موفقیت ۲۰۰,۰۰۰ یورو به او اهدا کرد.

این رسانه اعلام کرده است او تمام این مبلغ را به سازمان‌های خیریه اهدا خواهد کرد.

نوواک جوکوویچ در اوایل سال جاری میلادی مبلغ حدود ۹۴ هزار دلار برای ساخت یک مهدکودک در یک روستای دورافتاده در صربستان جمع‌آوری کرد. او و همسرش، یلنا جوکوویچ، بنیاد خیریه‌ای به نام "بنیاد نوواک جوکوویچ" دارند. به عنوان فردی که در دوران کودکی خود با مشکلات مالی زیادی روبرو بوده است، او اغلب به خیریه‌های مختلف کمک می‌کند.

این بنیاد تاکنون به حدود ۵۴ هزار و ۸۰۰ کودک کمک کرده و همچنان به تلاش‌های خود برای حمایت از کودکان ادامه می‌دهد.

این اولین بار نیست که جوکوویچ به کارهای انسان دوستانه می‌پردازد و در دوران همه‌گیری کووید -۱۹ فعالیت‌های زیادی انجام داد و همچنین در یک مورد، جوکوویچ تمام درآمد مسابقات خود را برای امدادرسانی در سیل صربستان اختصاص داد.