تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741191
شناسه : 3741191
تاریخ :
اربعین تربیت کننده روح خدمت و وحدت است اقتصاد ایران: بیرجند- مبلغ شاخص کشوری گفت: اربعین تربیت کننده روح خدمت، وحدت و مقاومت است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی ماندگاری صبح چهارشنبه در همایش سفیران اربعین که در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: اربعین تربیت عناصر ظهور است.

فعال فرهنگی و مبلغ نام آشنای دینی با بیان اینکه ما برای ظهور پذیرنده امام زمان (عج) می‌خواهیم، گفت: پذیرنده امام معصوم (ع) باید خسته از ظلم بوده و تشنه عدالت باشد.

انسان امروز تشنه عدالت مهدویت است

ماندگاری ادامه داد: امروز هر کس به مراسم پیاده روی اربعین می‌رود بی شک تشنه عدالت حضرت مهدی (عج) است و از ظلم موجود خسته شده است.

وی با تاکید بر اینکه هر زائر پیاده روی اربعین باید ظلم موجود در جهان و استکبار جهانی را افشا کند، گفت: اربعین از طرف دیگر تربیت کننده رزمنده برای امام زمان (عج) است.

مبلغ نام آشنای کشوری با اشاره به اینکه از طرف دیگر پیاده روی اربعین فرمانده و برنامه ریز تربیت می‌کند، گفت: این همه خدمات موکب داران بی شک توسط مدیران جوان پر تلاش انجام می‌شود.

ماندگاری با تأکید بر اینکه اربعین تربیت عناصر ظهور است، یادآور شد: این موارد تنها محدود به کشور ما نیست بلکه ما دیده‌ایم که در اربعین امام حسین (ع) نه فقط زائر بلکه موکب دار از کشورهای مختلف فعالیت دارند.

دشمن می‌خواهد عقلانیت را از ما بگیرد

وی ادامه داد: دشمن با بمباران تبلیغاتی می‌خواهد که مردم به سخن ولایت، قرآن و حق گوش نداده و از عقلانیت فاصله بگیریم.

فعال فرهنگی و راوی دفاع مقدس گفت: دشمن با ترویج شهوات جلوی عقلانیت را می‌گیرد و البته مقصود فقط شهوانی جنسی نیست بلکه هر نوع دنیاپرستی را شامل می‌شود.

ماندگاری اظهار کرد: اربعین، مبارزه با این روش دشمن و رساندن حرف حق به گوش مردم جهان است.

وی بیان کرد: دشمن نمی‌تواند امام حسین (ع)، عاشورا و عزاداری را از ما بگیرد پس با ایجاد انحرافات و… و. می‌خواهد روح اصیل عزاداری را از آن گرفته و از هدف اصلی دور کند.

مبلغ کشوری با بیان اینکه اربعین مسیر مبارزه با جهل است، ادامه داد: ما به عنوان مبلغ دینی باید به گونه‌ای عمل کنیم که زائر سرگردان نداشته باشیم و به زیارت او هدف بدهیم.

وی ادامه داد: نباید به گونه‌ای باشد که طرف به پیاده روی اربعین برود ولی در طول سفر یک بار زیارت عاشورا یا زیارت اربعین را نخواند.

اربعین تمرین اتحاد امت است

ماندگاری با تأکید بر اینکه اربعین تمرین اتحاد امت است چرا که از همه فرقه‌ها و جغرافیای مختلف حضور دارند، بیان کرد: اگر چون ایام اربعین عمل کنیم هیچکس گرسنه و تشنه نمی‌ماند.

وی با اشاره به اهمیت اتحاد و وحدت ادامه داد: امروز رئیس جمهوری رأی آورده که شاید با سلیقه برخی از ما هماهنگ نباشد ولی وظیفه داریم که ایشان را دعا کرده و کمک کنیم.

مبلغ کشوری ادامه داد: به برکت انقلاب ۴۶ سال است که پرچم ولایت بالا رفته ولی دشمن نتوانسته است آن را زمین بزند.

برکت انقلاب اسلامی در حفظ مرزهای کشور

وی گفت: در ۲۰۰ سال گذشته هر وقت جنگی رخ داد قطعه‌ای از ایران جدا شد ولی به برکت انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس ذره‌ای از خاک وطن جدا نشد.

ماندگاری اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی، اسرائیلی که در گذشته در چند روز ارتش کشورهای عربی را شکست داد امروز نمی‌تواند یک گروه مقاوم چون حماس را نابود کند.

وی ادامه داد: اگر جهانی فکر کنیم می‌توانیم بیان کنیم که انقلاب اسلامی رشد دهنده معنویت و اسلام بوده است.

زائر اربعین را به تفکر دعوت کنیم

مبلغ شاخص کشوری با تأکید بر اینکه باید زائر اربعین را به تفکر دعوت کنیم، یادآور شد: باید از او بخواهیم که فکر کند چرا امام حسین (ع) تسلیم نشد و هیچگاه ناامیدی به سراغ او نیامد.

ماندگاری با بیان اینکه حربه دشمن ترویج ناامیدی است، گفت: مکتب ما ناامیدی ندارد و این درس اربعین و عاشورا است.

وی یادآور شد: اگر می‌خواهیم جهاد تبیین داشته باشیم باید سه شاخصه مستند سخن گفتن، قابل فهم سخن گفتن و کاربردی سخن گفتن را مد نظر داشته باشیم.