تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741188
شناسه : 3741188
تاریخ :
افتتاح نخستین خانه تخصصی چرم در خراسان جنوبی اقتصاد ایران: بیرجند - نخستین خانه تخصصی چرم استان خراسان جنوبی در شهر بیرجند افتتاح شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، صبح چهارشنبه اولین خانه تخصصی چرم خراسان جنوبی با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعی از مدیران شهرستان و کارشناسان صنایع‌دستی استان افتتاح شد.

هادی شاه‌وردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: اولین خانه تخصصی چرم استان در محل بنای تاریخی خانه راعی‌فر که توسط اداره‌کل مرمت شده بود، به همت یکی از صنعتگران رشته چرم‌دوزی تجهیز و شروع به کار کرد.

وی افزود: زهره عباس‌پور یکی از بانوان فعال و کارآفرین شهرستان طبس به صورت استیجاری بنای مذکور را در اختیار گرفته و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵ هزار میلیون ریال برای حدود ۳۰ نفر از بانوان استان بسترهای کار و اشتغال را ایجاد کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی ادامه داد: هدف از راه‌اندازی این خانه به عنوان اولین خانه تخصصی چرم در استان، برگزاری دوره‌های آموزشی، بازاریابی و تولید و فروش محصولات تکمیلی چرم و ایجاد پایگاه هم‌اندیشی در حوزه چرم است.

شاه‌وردی گفت: بنای تاریخی راعی‌فرد مربوط به دوره پهلوی اول است و در مرکز شهر نزدیک بنای تاریخی مصلی به آدرس خیابان جمهوری – جمهوری – ۳۱ - حضرت ابوالفضل ۹ واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۳۴۶۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.