تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3741159
شناسه : 3741159
تاریخ :
مزدا برای استارت از راه دور اشتراک ماهانه می‌فروشد اقتصاد ایران: عصر خودرو- مزدا از سال ۲۰۱۹ درباره هزینه اشتراک محصولات خود روراست بود اما خریداران همچنان ناراضی هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، مزدا سه سال خدمات اتصال رایگان خود را برای برخی از مشتریان به پایان می‌رساند. این خدمات شامل ویژگی‌ هایی مثل استارت از راه دور، ورود بدون کلید از راه دور، اطلاعات سلامت خودرو، هشدار های سرویس خودرو، پیدا کردن محل پارک با جی‌پی‌اس و تماس خودکار با پلیس به هنگام حادثه است.

حالا مشتریان باید برای ادامه استفاده از این خدمات، اشتراک ماهانه 10 دلاری پرداخت کنند.

تعدادی از صاحبان محصولات مزدا پس از اطلاع از پایان اشتراک رایگان خود، در شبکه‌ های اجتماعی نارضایتی خود را از پرداخت اشتراک ماهانه 10 دلاری برای ادامه دسترسی به این امکانات ابراز کرده‌اند.

مزدا از ابتدا در مورد قوانین و مدت زمان ارائه خدمات آنلاین خود به عنوان یک دوره آزمایشی رایگان سه ساله برای خریداران جدید خودرو که اولین بار در سال 2019 راه‌اندازی شد شفاف بوده است. این شرکت در گذشته این دوره آزمایشی رایگان را تمدید می‌کرد اما حالا به نظر می‌رسد که این تمدید اشتراک رایگان به پایان می‌رسد و برخی از صاحبان خودرو آماده پرداخت هزینه نیستند. به ویژه برای قابلیت استارت از راه دور که قبلاً در ریموت کلید های محصولات این خودروساز تعبیه شده بود.

مجله Motor1 برای اظهار نظر با مزدا تماس گرفت. این خودروساز در جواب سوالات گفت که از سال 2019 خدمات اتصال خود را به عنوان یک دوره آزمایشی سه ساله رایگان تبلیغ کرده است که پس از انقضا نیاز به اشتراک دارد.

علاوه بر استارت از راه دور، این مجموعه خدمات شامل ورود بدون کلید از راه دور، اطلاعات سلامت خودرو مانند سطح سوخت، هشدارهای سرویس، پیدا کردن محل خودرو، تماس خودکار با پلیس و موارد دیگر است.

مزدا تنها یکی از چندین خودروسازی است که اضافه کردن خدمات اشتراکی را در ماشین های خود گسترش می‌دهد و ویژگی‌ هایی مثل استارت از راه دور را که در گذشته فقط نیاز به یک بار پرداخت در زمان خرید داشتند را حالا با پرداخت ماهانه ارائه می‌دهند.

کمپانی BMW تلاش کرد برای آپشن گرم‌ کننده صندلی هزینه‌ دریافت کند اما نرخ پذیرش از طرف مردم بسیار پایین بود و شرکت با واکنش شدید خریداران مواجه شد.

البته این موضوع مانع از تلاش شرکت هایی مثل تویوتا، آئودی و حتی مرسدس برای دریافت هزینه‌ های مکرر درقبال برخی ویژگی‌ های محصولاتشان نشده است. دقیقا همان کمپانی هایی که در گذشته نه چندان دور BMW را به خاطر دریافت هزینه اشتراک‌ از مشتریان سرزنش کرده بودند.

نرم‌افزار های مختلف و اتصال به اینترنت باعث شده‌اند که شرکت‌ ها کنترل بیشتری بر تجربه مالکیت خودرو هایشان داشته باشند. این اجازه توسط دولت ها به خودروسازان داده شده است که دسترسی به ویژگی‌ های سخت‌افزاری را از دسترس کسانی که تمایلی به پرداخت اشتراک امکانات نرم‌افزاری ندارند خارج کنند. البته که این یک دوگانگی رفتاری عجیب در رفتار خودروسازان است، مخصوصا در بازار خودرو های جدید و در بازه قیمت حدودی 30.000 تا 40.000 دلار.

این تغییرات در صنعت خودرو به دلیل افزایش اتصال به اینترنت و دیجیتالی شدن خودرو ها رخ داده است.

بسیاری از خودروسازان به سمت مدل‌ هایی با امکانات اشتراکی حرکت کرده‌اند تا در بلند مدت برای خود درآمد دائم ایجاد کنند. این مدل‌ ها به شرکت‌ ها اجازه می‌دهند تا از ویژگی‌ های نرم ‌افزاری درآمد قابل ملاحظه‌ای کسب کنند.

آیا شما هم با این تغییرات موافق هستید یا ترجیح می‌دهید که ویژگی‌های خودرو را فقط یک بار برای همیشه خریداری کنید؟ آیا این ویژگی ها ارزش این میزان هزینه را دارند؟ مسلما انتخاب با شماست.