تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3741150
شناسه : 3741150
تاریخ :
روسیه و اندونزی برای نخستین بار رزمایش نظامی مشترک برگزار می‌کنند اقتصاد ایران: روسیه و اندونزی برای نخستین‌بار در اقدامی تاریخی رزمایش نظامی و دریایی مشترک برگزار می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «آندیکا پِرکاسا» فرمانده نیروهای مسلح اندونزی اعلام کرد که روسیه و اندونزی به منظور تقویت همکاری‌های دریایی و تقویت روابط نظامی، در اقدامی تاریخی از ۴ تا ۸ نوامبر (۱۴ تا ۱۸ آبان) رزمایش نظامی مشترک برگزاری می‌کنند.

این رزمایش و تمرین‌های نظامی با عنوان « Indo-Rus NavEx ۲۰۲۴» برگزار می‌شود و شامل مجموعه‌ای از عملیات دریایی هماهنگ از جمله مأموریت‌های امدادونجات، رزمایش‌های تاکتیکی، و تمرین‌های ضددزدی دریایی است. هدف این تمرین‌های نظامی افزایش قابلیت همکاری و درک متقابل بین نیروی دریایی روسیه و اندونزی و تقویت ثبات و امنیت منطقه است.

فرمانده نیروهای مسلح اندونزی همچنین گفت: این رزمایش نظامی مشترک گواهی بر روابط روبه‌رشد بین اندونزی و روسیه است. این رزمایش تعهد متقابل ما به حفظ صلح و ثبات در منطقه است.»

تصمیم برای برگزاری این رزمایش‌ها در بحبوحه پیچیدگی های ژئوپلیتیکی فزاینده در منطقه آسیا و اقیانوسیه اتخاذ شده است. هر دو کشور تمایل خود را برای تعمیق مشارکت راهبردی ابراز کرده‌اند؛ که این رزمایش نظامی دریایی نشانی ملموس از این تعهد است.