تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741141
شناسه : 3741141
تاریخ :
وحدت و انسجام خوبی در استان ایلام بین مسوولان وجود دارد اقتصاد ایران: ایلام-نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: وحدت و انسجام خوبی در استان ایلام بین مسوولان وجود دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار صبح روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه استان ایلام، با بیان این‌که وحدت و انسجام خوبی در استان بین مسئولان وجود دارد، تاکید کرد: همه اقشار مردم و مسئولان تلاش کنند که کنگره بزرگ اربعین حسینی بهتر از سال‌های گذشته در این استان برگزار شود.

وی افزود: خدا را شاکر این وحدت و همدلی بین مسئولان در استان هستیم.

امام جمعه ایلام اظهار کرد: امام‌جمعه در هر شهر و شهرستان به عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی و دینی، سخنگو و زبان رسمی مردم برای ارتباط با مسئولان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی‌تبار با بیان این‌که امام‌جمعه هم سخن مردم را بیان می‌کند و هم عموم مردم را به شعائر دینی دعوت می‌کند، ابراز کرد: نقش امام‌جمعه یک نقش بی‌بدیل در جامعه اسلامی است.

امام جمعه ایلام با بیان این‌که شورای سیاست‌گذاری نقش پیش‌برنده در برنامه‌ها و فعالیت‌های ائمه‌جمعه دارد، ابراز کرد: مسجد کانون اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و دینی در سطح جامعه است و امام‌جمعه و جماعت، جایگاه ویژه‌ای در تقویت و ارتقای سطح این برنامه‌ها در مسجد دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی‌تبار با اشاره به این‌که مسجد متولیان زیادی دارد اما هر متولی نسبت به کار خودش تلاش می‌کند، ابراز کرد: ائمه‌جمعه برای انسجام‌بخشی فعالیت‌ها و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها و نهادهای فعال در مساجد، محور هستند.

وی با تاکید بر این‌که باید تلاش شود که کارکردهای مساجد در جایگاه اصلی خود در حوزه‌های مختلف قرار گیرد، گفت: با تلاش همه مجموعه‌ها و محوریت ائمه‌جمعه، باید حرکت جهشی در سطح مساجد انجام شود که ضعف‌های گذشته رفع و شاهد نشاط جوانان و نوجوانان در مساجد باشیم.

امام‌جمعه ایلام در ادامه با تاکید بر ضرورت اختصاص اعتبار برای توسعه و ساخت مساجد و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و دینی، گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای رونق بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی و دینی در راستای اختصاص اعتبار به مساجد تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با تاکید بر تلاش همه مسئولان و مردم در راستای رونق مساجد، گفت: ائمه‌جمعه محور و فرمانده فرهنگی جامعه هستند.