تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3741137
شناسه : 3741137
تاریخ :
جوادی: بروکس کشتی‌گیر خوبی است که تیلور را برده اقتصاد ایران: دارنده مدال برنز المپیک و ۴ طلای جهان معتقد است که آرون بروکس هرچند کشتی‌گیر خوبی است، اما موذی‌گری تیلور را در کشتی ندارد و مثل او کشتی‌گیر ششدانگی نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

ابراهیم جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درخصوص تیم کشتی آزاد ایران در بازی‌های المپیک 2024 اظهار داشت: ما که در کم و کیف تمرینات نیستیم و نمی‌دانم تیم در چه وضعیتی است، ولی دورادور پیگیر اخبار هستم و بیشتر از همه برای حسن یزدانی و امیرحسین زارع شانس مدال قائلم.

وی ادامه داد: حسن یزدانی آسیب دیده بود ولی بهتر شده و خرداد در تورنمنت مجارستان هم کشتی گرفت گو اینکه حریف آنچنانی نبود اما نشان داد کتفش بهتر شده است و حالا امیدواریم طلا بگیرد.

قهرمان چهار دوره کشتی سبک وزن جهان درباره حریف آمریکایی یزدانی در المپیک پاریس تاکید کرد: مسلما او هم کشتی‌گیر خوبی است که تیلور را برده، آدم کوچکی را نبرده ولی ممکن است آن موذی‌گری را که تیلور در کشتی داشت را این نداشته باشد. تیلور کشتی‌گیر ششدانگی بود که همه جای کشتی می‌گرفت، دفاع و حمله‌اش عالی بود. البته اگر تیلور 2-3 کار را انجام نمی‌داد بروکس نمی‌توانست شکستش دهد. تیلور نباید با بروکس جدا کشتی می‌گرفت، همین بود که بروکس دوخمش را گرفت و خاکش کرد. اگر می‌چسبید، دست زیر کتف بروکس می‌گذاشت، خودش امتیاز می‌گرفت. مربیان تیلور نتوانستند بروکس را خوب برایش آنالیز کنند. تیلور هر موقع از حریفش جدا شد بروکس دوخمش را گرفت. حالا که تیلور در المپیک نیست، تا یزدانی و بروکس با هم کشتی نگیرند، ما دقیقا نمی‌دانیم کشتی‌شان با هم در چه وضعیتی است.

جوادی امیرحسین زارع را شانس اول طلای المپیک در سنگین‌وزن دانست و تاکید کرد: دیدیم که زارع سال گذشته هم برای رسیدن به طلای جهان، حریفی نداشت. دو حریف خوبش از گرجستان و ترکیه دیگر پا به سن گذاشته‌ و حریف او نمی‌شوند. میسون پاریس را هم باید در المپیک دید. فعلا که زارع از همه بهتر است. خوشبختانه روس‌ها در این المپیک نیستند و برای کشتی ما خیلی خوب است.

وی درباره سه ملی‌پوش دیگر ایران در پاریس تصریح کرد: سه نفر دیگر هم بدون شانس نیستند. قرعه‌شان خوب باشد، خوب کشتی بگیرند و دقت کنند، می‌توانند روی سکو باشند. اینها هم عنوان‌دارند اما شانس آن دو نفر بیشتر است.

ابراهیم جوادی که مدال برنز المپیک 1972 مونیخ را در کارنامه دارد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اسم المپیک، بیش از همه چه چیزی را به یادش می‌آورد؟، گفت: حقی که از من در مونیخ خوردند، لعنت به روس‌ها! آنها دیدند من در روز پایانی، دو کشتی دارم اولی با کشتی‌گیر شوروی و بعد هم با بلغار. حریف روسم را 8-یک بردم، بلغار هم کشتی‌گیری نبود که حریف من شود و روس‌ها می‌دانستند که من قهرمان می‌شوم، بنابراین تبانی کردند و من را مقابل کشتی‌گیر بلغار بازنده کردند، همه دیدند آنها چه کردند. دو ماه بعد کشتی‌گیر بلغار را در خاک خودش، در جام دانکلوف بردم، این تنها باخت من در 6 سال بود، درحالیکه در مسابقات جهانی، آسیایی، بازی‌های آسیایی و تورنمنت‌ها باخت نداده بودند، اینجا هم من را بازنده کردند وگرنه همه مدال‌های من طلا بود.

انتهای پیام/