تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741119
شناسه : 3741119
تاریخ :
تقدیر آیت الله حسینی بوشهری از مجاهدت‌های خبرنگاران اقتصاد ایران: قم- رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار، نام و یاد شهید صارمی و دیگر خبرنگاران شهید را گرامی داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت که متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در دنیای امروز، رسانه‌ها و فضای مجازی بر افکار و اذهان، نفوذ غیر قابل انکاری پیدا کرده‌اند. حضور گسترده دشمنان در پشت سکان مدیریت رسانه‌ها، این محصول مفید و مؤثر را به ابزاری برای ترویج جهالت، نفرت و مدیریت افکار عمومی ملت‌ها تبدیل کرده است.

برای مقابله با امواج مسموم تحریف و دروغ، نیازمند امیدپراکنی، نشاط افزایی و ترویج تعقل در فضای عمومی جامعه هستیم و در این میان نقش خبرنگاران دلسوز، خستگی ناپذیر، اخلاق مدار، تیزبین و مطالبه گر، بسیار پررنگ است.

خبرنگاران، این مجاهدان میدان جهاد تبیین علاوه بر شناسایی و روشنگری نسبت به کاستی‌ها و نقایص موجود، می‌توانند با پیگیری دلسوزانه مشکلات و تشریح نظام مسائل کشور، زمینه حل مشکلات را فراهم آورده و بازویی توانمند برای رفع تهدیدها و تقویت فرصت‌ها و عامل تعامل و همدلی مردم و مسئولین باشند.

یک خبرنگار اگر تزریق امید، جهاد تبیین و مطالبه‌گری اخلاق مدارانه را با رویکرد امانت، دقت و سرعت به عنوان اصول فعالیت خود قرار دهد، منشأ تحولی عظیم خواهد بود که افکار را به سمت حقیقت رهنمون می‌سازد و در واقع می‌توان از آن به عنوان مصداقی نو از آمر به معروف و ناهی از منکر در عصر ما نام برد.

این روزها نقش رسانه‌های آزاد و حق مدار را در انعکاس آلام، مصیبت‌ها و اندوه مردم غزه به وضوح می‌بینیم. خبرنگارانی که علی رغم فشار و جنایت‌های رژیم صهیونیستی، جهان را به خروش و شور مبارزه با اسرائیل در آورده‌اند و این نشان از عظمت نقش خبرنگار دارد.

۱۷ مرداد روز خبرنگار را به همه برادران و خواهران خبرنگار و فعالین حوزه خبر و رسانه تبریک می‌گویم و ضمن آرزوی موفقیت و بهروزی برای این عزیزان، نام و یاد شهید صارمی و دیگر خبرنگاران شهید را گرامی می‌دارم.