تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بازار سرمایه
لینک : econews.ir/5x3741077
شناسه : 3741077
تاریخ :
قیمت طلای جهانی امروز ۱۷ مردادماه؛ هر اونس ۲۳۸۵ دلار و ۵۶ سنت اقتصاد ایران: قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۲۳۸۵ دلار و ۵۶ سنت رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه کاهش یافته که نتیجه افزایش شاخص دلار و سود اوراق خزانه‌داری آمریکا بوده است. اما بالا رفتن احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر مانع کاهش بیش از حد قیمت طلا می‌شود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۲۳۸۵ دلار و ۵۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۲۹ درصدی به ۲۴۲۴ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

شاخص دلار افزایش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم بالا رفته است.

صندوق اسپایدر که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس برای طلا در دنیاست اعلام کرد دارایی‌های آن ۰.۳۷ درصد افزایش یافته و در روز سه‌شنبه به ۸۴۸.۰۶ تن رسیده است. این رقم قبلاً ۸۴۴.۹۰ اعلام شده بود.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۱۹ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۴۲ درصدی ۹۱۸ دلار و ۸۵ سنت معامله می‌شود.