تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740996
شناسه : 3740996
تاریخ :
گرما در زنجان رکورد زد اقتصاد ایران: زنجان-مدیر کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای استان طی روز گذشته رکورد جدیدی ثبت و دمای ۴۰.۶ درجه‌ای را تجربه کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه دمای استان طی روز گذشته رکورد جدیدی ثبت کرد و دمای ۴۰.۶ درجه‌ای را تجربه کرد، گفت: روز گذشته دماها در برخی ایستگاه‌ها از جمله ماهنشان با ۴۴ درجه و در شهر زنجان نیز با ۴۰.۶ درجه رکورد جدیدی در استان ثبت کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت زرد هواشناسی برای استان صادرشده است، افزود: فردا و جمعه به طور نسبی دماها کاهش می‌یابد و پدیده غالب نیز وزش باد است که اغلب بعد ازظهر ها در برخی مناطق به حد نسبتاً شدید می‌رسد.

رحمان نیا ادامه داد: طی امروز هوای گرمی در مناطق مختلف استان حاکم خواهد بود و به طور نسبی یک تا ۲ درجه کاهش می‌یابد که بر همین اساس هشدار رنگ زرد صادر شده همچنان اعتبار دارد.

مدیر کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه با توجه به افزایش شدید دما، احتمال آتش سوزی در مراتع و گسترش آن وجود دارد، گفت: طبیعت گردان و شهروندان زنجانی از برافروختن آتش و رها سازی زباله‌های براق و شیشه‌ای در طبیعت خودداری کنند.