تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3740968
شناسه : 3740968
تاریخ :
جریمه «تردد وسایل نقلیه سنگین در ساعات غیرمجاز» چقدر است؟ اقتصاد ایران: عصر خودرو- تخلف «عبور وسایل نقلیه سنگین در ساعات غیرمجاز»، ۹۰ هزار تومان جریمه در پی دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، از تاریخ 23 تیرماه و با ابلاغ سرپرست وقت ریاست جمهوری، مبالغ جرائم رانندگی پس از سال‌ها افزایش یافت. افزایشی که هدف از آن ارتقاء نظم ترافیکی و کاهش تصادفات و خسارات جانی و مالی ناشی از آن است.

بر اساس نرخ‌های جدید جرائم رانندگی، تخلف «عبور یا توقف وسایل نقلیه باربری سنگین(ظرفیت ناخالص 6.5 تن و بیشتر) و اتوبوس‌های برون شهری در معابر شهری در ساعات غیرمجاز»، در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی 90 هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت.

این در حالیست که پلیس در صورت مشاهده این خودروهای سنگین در ساعت غیرمجاز، از تردد آنها نیز جلوگیری خواهد کرد.

این تخلف در سایر شهرها 60 هزار تومان جریمه خواهد داشت.

تردد خودروهای سنگین و به خصوص کامیون‌ها در ساعات پیک ترافیک و تردد خودروها می‌تواند موجب بروز تصادفات و همچنین اخلال در ترافیک شود. از این رو این دسته از وسایل نقلیه در این ساعات بایداز کمربندی‌های اطراف شهرها عبور کرده و اجازه ورود به معابر شهری را ندارند. در تهران ممنوعیت در نظر گرفته شده برای تردد خودروهای سنگین از 6 صبح تا 22 است و پس از آن این وسایل نقلیه اجازه ورود به معابر را دارند.