تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3740959
شناسه : 3740959
تاریخ :
از لوپز تا لوپز با اولین مدال‌آور کاروان پاریس اقتصاد ایران: اگر در دوره قبلی با لوپز و کایالپ در یک گروه قرار نمی‌گرفت،‌ توکیو را با مدال المپیک ترک می‌کرد؛ امین میرزازاده ۳ سال صبر کرد و به پاریس رسید و بار دیگر با لوپز هم‌گروه شد این بار در دور مقدماتی.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ نشانه‌های بزرگی از همان کودکیِ کشتی‌گیر گُتوندی در او نمایان بود. طلای رده‌های سنی مختلف در سنگین‌وزن؛ او اما همچنان خیلی سبک بود که به المپیک توکیو رفت و البته بدشانس که هم میخایین لوپز کوبایی و هم رضا کایالپ از ترکیه که آن زمان همچنان در اوج بود،‌ در گروهش قرار گرفتند و امین به پنجمی بسنده کرد.

امین هرچند در المپیک 2020 خیلی سبک‌تر از لوپز بود اما جسور و شجاعانه مقابل کشتی‌گیری که ابهتش حتی پیش از کشتی، همه حریفانش را تحت تاثیر قرار می‌دهد،‌ مبارزه کرد. نشانی از ترس و پا پس کشیدن در میرزازاده نبود اما طبعا بردن کشتی‌گیری که برای طلای چهارم المپیکش به ژاپن آمده بود، بسیار سخت به نظر می‌رسید.

اساسا بردن لوپز اتفاقی بود که هیچ‌گاه و از سوی هیچ کشتی‌گیری،‌ در حالت عادی و طبیعی رخ نداد؛ مگر اینکه خودش بخواهد ببازد!

اعجوبه کوبایی در این المپیک آمد و طلای پنجمش را گرفت و رفت. امین میرزازاده در فاصله توکیو تا پاریس، مدال برنز و طلای سنگین‌وزن مسابقات جهانی 2022 و 2023 بلگراد را از آن خود کرد. در اوج پختگی عازم المپیک شد درحالیکه مشخصا با لوپز کار سختی داشت. لوپزی که اساسا آنالیزپذیر هم نبود و بدون رنک وارد مسابقات می‌شد.

او ممکن بود هر کجای جدول با امین میرزازاده برخورد کند که همین اتفاق هم افتاد و در دور دوم آنها رودرروی هم قرار گرفتند که اگر این اتفاق در فینال رقم می‌خورد،‌ رنگ مدال میرزازاده خوش‌رنگ‌تر می‌شد.

نماینده 130 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی‌، شب گذشته در پاریس مدالی که از المپیک طلب داشت را گرفت،‌ در عین حال هم ورزش ایران را صاحب اولین مدال این المپیکش کرد.

لوپزی که شب گذشته رکورد دست نیافتنی 5 طلا در 5 دوره المپیک را به نام خود ثبت کرد و سرانجام به خداحافظی از دنیای قهرمانی رضایت داد، در دو المپیک آخرش،‌ مانع بزرگ میرزازاده شد. اولی را امین بدون مدال ترک کرد و دومی رنگ مدالش به برنز تغییر کرد.

انتهای پیام/