تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3740953
شناسه : 3740953
تاریخ :
خودروسازان انگلیسی نگران شدند اقتصاد ایران: عصر خودرو- صنعت خودرو بریتانیا پیش‌بینی خود را برای فروش خودروهای جدید در سال ۲۰۲۴ کاهش داد و گفت که تقاضای ضعیف خرده فروشی برای خودروهای الکتریکی یک نگرانی اساسی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، انجمن سازندگان و تاجران موتور (SMMT) اعلام کرد انتظار می‌رود فروش خودروهای جدید در سال جاری به 1.97 میلیون دستگاه برسد که کمتر از پیش بینی قبلی 1.98 میلیون دستگاه است.

این کاهش پیش‌بینی می‌شود حتی در حالی که طبق داده‌های انجمن سازندگان و تاجران موتور، فروش خودروهای جدید در ماه جولای با 2.5 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 147 هزار و 517 دستگاه رسید که بیست و چهارمین ماه متوالی رشد آن است.

انجمن سازندگان و تاجران موتور گفت با خودروهای بدون آلایندگی که حداقل 22 درصد از ثبت نام خودروهای جدید هر برند را در طول سال  تشکیل می دهند، سرعت انتقال باید به طور قابل‌توجهی افزایش یابد. این بدنه صنعت افزود که چشم‌انداز سال حاکی از آن است که با توجه به شرایط فعلی بازار، چنین انتقال سریعتر به طور فزاینده‌ای بعید به نظر می‌رسد.

این سازمان همچنین پیش‌بینی سالانه سهم بازار خودروهای الکتریکی باتری‌دار را از 19.8 درصدی که قبلاً پیش‌بینی می‌شد به 18.5 درصد کاهش داد.

طبق گزارش رویترز، مایک هاوز، رئیس انجمن سازندگان و تاجران موتور در بیانیه‌ای گفت تضعیف تقاضای خرده‌فروشی خصوصی به‌ویژه برای خودروهای برقی وعلی‌رغم تخفیف‌های سخاوتمندانه سازنده، نگرانی اصلی است.