تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3740938
شناسه : 3740938
تاریخ :
حساس ترین وزارتخانه دولت پزشکیان کدام است؟ اقتصاد ایران: حوزه تعاون و کار و رفاه اجتماعی بخاطر گستردگی وسیع خود دارای گروه های هدف بسیار زیاد است. تقریبا ۸٠ درصد از مباحث و مناظره های تمامی کاندیداها به نوعی به این وزارتخانه مربوط می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز مهدی اسفندیار فعال رسانه حوزه سلامت و تامین اجتماعی طی یادداشتی به سلاما نیوز نوشت : از بازنشستگان تا کارگران تا گروه های آسیب پذیر همگی زیر چتر این وزارتخانه اند تصمیمات سخت در این حوزه اجتناب ناپذیر است که بدون همدلی و همراهی این گروه های متنوع و متکثر امکان پذیر نیست و جامعه و دولت جدبد را ابستن تقابل با اعتراضات فراگیر خواهد کرد؛ به همین دلیل به رئیس جمهور محترم توصیه می کنم جهت پیشبرد اصلاحات این حوزه و جلب رضایت عمومی از افرادی در حوزه تعاون و رفاه اجتماعی استفاده کنند که در این فضا کار کرده باشند و توانایی ایجاد همگرایی بین دولت و این گروه های متکثر را داشته باشند.

افرادی که بتوانند سوای از مباحث اقتصادی به تولید سرمایه اجتماعی برای دولت هم بیاندیشند و نقش سلامت را در توسعه کشور بفهمند و بازی های گروه های مختلف را بشناسند و سیاست را در نقطه ای تعریف کنند که حداکثر منافع و حداقل مضار را داشته باشد.

درک شرایط کشور و آسیب هایی که به مردم وارد شده است و شعارهای رئیس جمهور در کورس رقابت های انتخاباتی و... ایجاب می کند که سیاست های حوزه رفاه و تامین اجتماعی با نگاه دقیق به آسیب های اجتماعی طراحی شود و این مساله ای است که این روزها به دغدغه اصلی کارشناسان حوزه رفاه و تامین اجتماعی تبدیل شده است.