تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740923
شناسه : 3740923
تاریخ :
برگزاری رویداد «سفیر» برای تجربه نگاری از حضور بانوان در اربعین اقتصاد ایران: قزوین- معاون بانوان ستاد مردمی اربعین گفت: رویداد «سفیر» در راستای تجربه نگاری و خاطره‌نویسی از حضور بانوان در اربعین برگزار می‌شود .

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مرضیه سادات بابایی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: معاونت بانوان ستاد اربعین از سال گذشته با هدف ظرفیت‌یابی و جریان سازی حوزه بانوان فعال اربعینی فعالیت خود را آغاز کرد.

معاونت بانوان ستاد مردمی اربعین بیان کرد: کمیته‌ها و برنامه‌های مختلفی در این زمینه شکل گرفت و بحث ساخت و انتشار کلیپ از زنان و مادران شاخص استان در حوزه اربعین، پیگیری اعزام زائر اولی‌ها با مشارکت آموزش‌وپرورش، معرفی بانوان اربعینی به نهادهای مختلف مردمی، شناسایی بانوان فعال اربعینی و تقویت این افراد ذیل برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تسهیل گیری حضور بانوان در مواکب اربعینی، برگزاری نشست‌های متعدد با نماینده ولی‌فقیه و سایر مسوولین استانی، حضور میدانی در مواکب ایرانی و عراقی، تهیه و انتشار گزارش مرتبط با فعالیت بانوان در مراسم اربعین و قدردانی از بانوان فعال این حوزه از جمله عملکردهای ما در سال گذشته بود.

وی افزود: در سال جاری علاوه بر اقدامات سال گذشته ستاد بانوان اربعین در راستا توانمندسازی بانوان فعال اربعینی و شناسایی ظرفیت‌های جدید در نظر دارد رویداد سفیر را به جهت ارتباط با فعالین رسانه‌ای مواکب و سمن‌ها برگزار کند.

این مسوول گفت: رویداد فانوس در راستا تجربه نگاری و خاطره‌نویسی از حضور بانوان در اربعین برگزار می‌شود و روایات حضور بانوان را از منظر زنان حاضر و اثرگذار در حماسه اربعین حسینی تدوین و تشریح می‌کند.

وی ادامه داد: تبیین فضای اربعین، حضور و مشارکت بانوان در این حماسه بزرگ در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف با همکاری حوزه علمیه نیز از دیگر فعالیت‌های ستاد بانوان اربعین به شمار می‌رود.

این مسوول در پایان مطرح کرد: شناسایی کاروان‌های بانوانه، فعالیت بانوان در همایش بانوان زینبی و دلدادگان حسینی از دیگر فعالیت‌های ما در ستاد بانوان است و امیدواریم در راستا تبیین، جریان، سازی و گفتمان سازی اربعین و حضور بانوان در این عرصه بتوانیم گام‌های مؤثری برداریم.