تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3740912
شناسه : 3740912
تاریخ :
پاسخ غیرمنتظره مایکروسافت به انتقاد تندوتیز دلتا: به پیشنهاد کمک بی‌اعتنایی کردید اقتصاد ایران: مایکروسافت معتقد است که ضرر هنگفت شرکت هواپیمایی دلتا، به‌خاطر بی‌توجهی مدیرعامل این شرکت به کمک‌های مایکروسافت است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

پس از ماجرای قطع‌شدن سرویس‌های CrowdStrike و انتشار به‌روزرسانی معیوب که باعث نمایش صفحه آبی مرگ ویندوز شد، اد باستین، مدیرعامل دلتا، از هر دو شرکت CrowdStrike و مایکروسافت به‌دلیل این اختلال که به‌گفته‌ی او ضرر ۵۰۰ میلیون دلاری به دلتا زده، خواستار غرامت شده است.

باستین بعد از این حادثه در مصاحبه‌ای بیان کرد که مایکروسافت و CrowdStrike برای برطرف کردن مشکل هیچ کمکی به آن‌ها نکردند و تنها به یک عذرخواهی ساده اکتفا کردند. بنابراین این شرکت مجبور شد به‌صورت دستی بیش از ۴۰ هزار سرور را ریست کند و اینکار برای آن‌ها بسیار هزینه‌بر و طاقت‌فرسا بوده است.

بنابر گزارش ورج، یکی از نمایندگان مایکروسافت در نامه‌ای به وکلای دلتا گفت: «مایکروسافت به دلتا و مشتریان این شرکت به‌خاطر تأثیر حادثه CrowdStrike ابراز همدردی می‌کند. اما نامه‌ی شما و اظهارات عمومی دلتا ناقص، نادرست، گمراه‌کننده و به ضرر مایکروسافت و شهرت این شرکت است.»

نماینده‌ی مایکروسافت در ادامه می‌گوید که هرچند نرم‌افزار مایکروسافت باعث حادثه CrowdStrike نشده بود، اما مایکروسافت بلافاصله وارد عمل شد و پیشنهاد کرد که پس از اختلال ۱۹ ژوئیه به دلتا کمک کند و این کمک نیز رایگان خواهد بود. هرروز از ۱۹ تا ۲۳ ژوئیه، کارمندان مایکروسافت پیشنهاد کمک خود به دلتا را تکرار کردند. هر بار دلتا پیشنهادهای کمک مایکروسافت را رد کرد. حتی یکی از کارمندان دلتا در روزی که این شرکت هواپیمایی ۱٬۱۰۰ پرواز خود را لغو کرد به ما گفت که نیازی به کمک مایکروسافت نیست و همه‌چیز خوب است.

حتی مدیران ارشد مایکروسافت نیز بارها برای کمک به همتایان خود در دلتا تلاش کردند که باز هم نتایج مشابهی داشت. از جمله، در روز چهارشنبه ۲۴ ژوئیه، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، ایمیلی برای اد باستین، مدیرعامل دلتا، ارسال کرد که هرگز پاسخی دریافت نکرد. یک گزارشکر معتقد است که باستین ممکن است ایمیل نادلا را از دست داده باشد زیرا او در پرواز به بازی‌های المپیک پاریس بود (دلتا خط هوایی رسمی تیم ایالات متحده است).

مایکروسافت معتقد است که سیستم‌های ویندوزی دلتا تحت تأثیر اختلال CrowdStrike قرار گرفته‌اند و این خرابی‌ها سپس بر زیرساخت فناوری اطلاعات این شرکت تأثیر گذاشته است که توسط IBM و سایرین، سرویس‌دهی می‌شود. ظاهراً دلتا زیرساخت فناوری اطلاعات خود را به‌روز نکرده، بنابراین نسبت‌به رقبای خود مثل یونایتد ایرلاینز بیشتر تحت تأثیر اختلال CrowdStrike قرار گرفته است.

مقالات مرتبط
  • مدیرعامل شرکت هواپیمایی دلتا ضمن انتقاد از مایکروسافت، اپل را ستایش کرد
  • شرکت CrowdStrike درخواست خطوط هوایی دلتا برای غرامت ۵۰۰ میلیون‌ دلاری را رد کرد

شرکت CrowdStrike نیز با ابراز همدردی برای دلتا ایرلاینز، مسئولیت قطع گسترده‌ی سیستم‌های شرکت هواپیمایی دلتا را نپذیرفته است و می‌گوید دلتا درخواست کمک آن‌ها را رد کرده است. دلتا برخلاف سایر شرکت‌های هواپیمایی، مدت زیادی برای رفع مشکل سیستم‌های خود زمان صرف کرد و حالا وزارت حمل‌ونقل آمریکا درحال بررسی عملکرد دلتا در این زمینه است.