تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740910
شناسه : 3740910
تاریخ :
راه اندازی دانشکده هوش مصنوعی در شبستر اقتصاد ایران: شبستر- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شبستر از کسب مصوبه ایجاد دانشکده هوش مصنوعی در شبستر خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی رضاپور صبح چهارشنبه ضمن تبریک روز خبرنگار در جمع خبرنگاران گفت: امروز در عصر جدید، رسانه به عنوان روایت گر اتفاقات، جایگاه بسیار مهم دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر اظهار داشت: ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی در شبستر یک اتفاق مبارک بود، به طوریکه در دوران پس از رنسانس برای اولین بار، شهروندان دانشگاه را ساختند و دانشگاه شهر را ساخت و به آن جهت داد تا تفکر انتقادی در جامعه شکل گیرد و افراد فرهیخته تربیت یابند.

وی خاطر نشان کرد: زحمات زیادی جهت ایجاد این مرکز آموزش عالی کشیده شده است به طوریکه هم اکنون در دانشگاه آزاد شبستر ۲۰۰۰ دانشجو، صوفیان ۹۰۰، خامنه ۱۰۰ و در تسوج ۳۰۰ دانشجو مشغول تحصیل هستند.

وی در خصوص تنوع رشته‌های دانشگاهی اظهار داشت: در این واحد ۱۶ رشته دکتری وجود دارد.

رضاپور با اشاره به همکاری مشترک دستگاه‌های اجرایی و تخصصی و دانشگاه آزاد در جهت ایجاد مهارت‌های لازم در افراد اظهار داشت: واحد شبستر در سال دانش بنیان و با تلاش هیأت علمی دانشگاه آزاد در سال گذشته یک نفر از اعضا هیأت علمی به رتبه پروفسوری ارتقا یابد که بعد از تبریز این امر در شبستر اتفاق افتاده است و پنج نفر از هیأت علمی از استاد یاری به دانشیاری ارتقا یافتند.

وی افزود: سال گذشته رتبه بندی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در سطح کشور با ۲ رتبه ارتقا به ۱۲ افزایش یافت که این امر حاصل تلاش اعضا هیأت علمی و همکاران این واحد بوده است.

وی به تفاهم نامه‌های مابین ادارات استاندارد، غذا و دارو، صمت، دامپزشکی و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این واحد آموزش‌های لازم را برای ارتقا علمی و صنعتی این حوزه‌ها برگزار می‌گردد.

علی رضاپور به رویکرد جدید دانشگاه آزاد در ارتباط با اقشار مختلف مردم اشاره و تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها، همایش‌ها و سمینارهای مختلف در جهت ارتقا کمی و کیفی توسعه شهرستان گام برمی دارد به طوری که در سطح آذربایجانشرقی تنها دانشگاه آزاد اسلامی شبستر بود که موفق به کسب مصوبه ایجاد دانشکده هوش مصنوعی شده است.

وی در پایان به فعالیت‌های این واحد در حوزه انتشارات اشاره کرد و گفت: علیرغم محدودیت‌های مالی که وجود داشت هشت عنوان کتاب چاپ شده و ۴۸ مقاله اسکوپوستار که در سطح جهانی نمایان می‌گردد چاپ و انتشار یافته است.