تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740892
شناسه : 3740892
تاریخ :
۳۱ رشته ورزشی در انجمن های ورزشی آذربایجان شرقی فعالیت می کند اقتصاد ایران: تبریز - رئیس هیات انجمن های ورزشی آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت ۳۱ رشته ورزشی در این هیات گفت: علاوه بر این تعداد ۵۰ زیرمجموعه نیز در کنار این رشته های ورزشی وجود دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی حسن‌پور شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار به تلاشگران این عرصه افزود: ۱۷ سال است که فدراسیون انجمن‌های ورزشی تشکیل یافته و به دنبال آن در استان‌ها هم هیأت انجمن‌های ورزشی فعالیت‌های خود را آغاز کردند.

رئیس هیأت انجمن‌های ورزشی آذربایجان شرقی عنوان داشت: این انجمن متشکل از ۳۱ رشته و ۵۰ زیرمجموعه بوده که ۴ رشته راگبی، بیسبال، سافتبال و موج سواری جزو رشته‌های المپیکی بوده و ۳ رشته هم به صورت آزمایشی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند.

حسن‌پور اذعان کرد: پرافتخارترین رشته هیأت انجمن‌های ورزشی، سپک تاکرا است که شهرستان مراغه قطب کشور در این رشته ورزشی بوده و متشکل از ۵ ملی پوش که ۴ نفر آن اهل مراغه هستند و اخیراً در مسابقات جهانی به مقام شایسته ای دست یافتند.

وی تاکید کرد: ۱۵ درصد از رشته‌های ورزشی وزارت ورزشی متعلق به فدراسیون انجمن‌های ورزشی بوده که متأسفانه عدالت برای این رشته‌ها رعایت نمی‌شود و بحث تنها بر سر بودجه نیست بلکه بسیاری از این رشته‌ها فاقد سالن و امکانات هستند.