تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740873
شناسه : 3740873
تاریخ :
نمایشگاه صنایع دستی اردبیل در ۴۰۰ غرفه گشایش یافت اقتصاد ایران: اردبیل- نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی اردبیل در ۴۰۰ غرفه و با حضور هنرمندان و صنعتگران ۳۱ استان کشور در اردبیل گشایش یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه سه شنبه در مراسم گشایش این نمایشگاه استاندار اردبیل به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان در تولید صنایع دستی اشاره کرد و گفت: ۲۵۰ غرفه از این نمایشگاه برای عرضه محصولات روستاییان اختصاص یافته و ۱۵۰ غرفه نیز مختص هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی است.

سید حامد عاملی اظهار کرد: در استان اردبیل تنوع تولید محصولات صنایع دستی را با عرضه جهانی آن شاهد هستیم که نشان می‌دهد بخش عظیمی از فعالان و تولیدکنندگان در این زمینه به تولید ثروت و اشتغال مولد در این بخش امیدوارتر هستند.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با برپایی نمایشگاه‌های دائمی و موقت به عرضه این محصولات و فروش آن به همراه صادرات صنایع دستی استان کمک کنیم تا این میراث عظیم و غنی از شکل و شمایل دکوری خارج شده و بیشتر به تقویت نظام اقتصادی و اشتغالزایی کمک کند.

استاندار اردبیل به حضور زنان روستایی و عشایری را در تولید آثار متنوع صنایع دستی و هنرهای سنتی یادآور شد و افزود: سرمایه ‎گذاری در این حوزه و تکمیل زنجیره تولید بسیار مهم و ارزشمند است و ضروری است ما به حمایت و پشتیبانی همه‎جانبه از فعالان این عرصه کمک کنیم.

عاملی اردبیل را کانون با اصالت تولید صنایع دستی عنوان کرد و ادامه داد: تولید محصولات در این استان و ثبت جهانی گلیم و ورنی نشان از اصالت و هویت تاریخی است که قطعاً حرکت‌ها در این زمینه می‌تواند ثمرات خوبی را به همراه داشته باشد.

در این نمایشگاه با حضور ۳۱ استان کشور در ۴۰۰ غرفه برپا شده، هنرمندان و صنعتگران رشته‌های متنوع صنایع دستی را از قلم‌زنی و صنایع چوبی و فلزی گرفته تا ورنی، گلیم و جاجیم به نمایش گذاشتند.

این نمایشگاه تا ۲۰ مردادماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ شب آماده پذیرایی از هم استانی‌ها، گردشگران و مسافران است.