تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3740856
شناسه : 3740856
تاریخ :
جوی آرام و پایدار در کشور/ برخی استان‌های جنوبی شاهد افزایش ابر، رگبار و رعد و برق خواهند بود اقتصاد ایران: رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: تا روز جمعه در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان افزود: طی روزهای چهارشنبه(امروز) تا جمعه در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است، تنها در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان، جنوب کرمان و فارس در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: شنبه رشد ابرهای همرفتی در نواحی جنوبی کشور ضعیف شده و گاهی رگبار پراکنده در این مناطق انتظار می‌رود.

ضیاییان افزود: یکشنبه با گذر موج کم دامنه تراز میانی جو از نوار شمالی کشور، وزش باد و کاهش نسبی دما در این نواحی رخ می‌دهد، همچنین در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان و شرق تهران، ابرناکی و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می شود و در سایر مناطق جوی پایدار مستقر می شود.

وی ادامه داد: طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی و دامنه های جنوبی البرز ادامه خواهد داشت.

به گفته ضیاییان در روزهای شنبه و یکشنبه در مناطقی از شرق کشور بویژه در منطقه زابل وزش باد و خیزش گردوخاک افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: در ضمن طی روزهای پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج است.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۸ مرداد) صاف از بعدازظهر افزایش باد گاهی وزش باد شدید و احتمال گردوخاک حداقل و حداکثر دمای ۲۹ و ۴۲ درجه سانتیگراد و پس فردا (۱۹ مرداد) صاف از بعدازظهر افزایش باد گاهی وزش باد شدید و احتمال گردوخاک بیشترین دمای ۲۵ و۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه دمای ۱۵ و ۱۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۹ و ۴۸ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.