تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3740802
شناسه : 3740802
تاریخ :
ورزش آسیب ناشی از زیاد نشستن را جبران می کند اقتصاد ایران: یک مطالعه جدید ادعا می‌کند که افراد می‌توانند هر هفته ساعت‌های نشستن خود را با چند دقیقه ورزش فعال جبران کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، نتایج نشان می‌دهد افرادی که روزانه هشت ساعت یا بیشتر بی‌تحرک هستند، اگر هر هفته ۱۴۰ دقیقه یا بیشتر فعالیت بدنی متوسط تا شدید انجام دهند، می‌توانند خطر کلی مرگ و به خصوص خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش دهند.

«ساندرا آلبرشت»، محقق ارشد و استادیار اپیدمیولوژی در دانشکده کلمبیا نیویورک، گفت: «این نتایج اهمیت تشویق مردم به ورزش کردن در هفته را نشان می‌دهد، به‌ویژه برای افرادی که شرایط زندگی آنها مستلزم نشستن طولانی‌مدت است، مانند رانندگان یا کارکنان اداری.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های بیش از ۶۳۰۰ فرد مبتلا به دیابت را که در نظرسنجی سالانه ملی سلامت و تغذیه بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۸ شرکت کرده بودند، بررسی کردند.

آلبرشت گفت: «مدیریت خطر مرگ و میر بالا در این جمعیت پرخطر با توجه به شیوع گسترده دیابت و تمایل مبتلایان به دیابت به نشستن بیشتر و کمتر حرکت کردن، بسیار ضروری است.»

به عنوان بخشی از این نظرسنجی، از افراد خواسته شد تا میزان زمانی را که هر هفته برای انجام فعالیت‌های بدنی متوسط تا شدید و همچنین زمان صرف شده در حالت نشسته صرف می‌کنند، تخمین بزنند.

طبق دستورالعمل‌های توصیه شده، لازم است افراد حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت بدنی با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه ورزش با شدت شدید داشته باشند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده می‌گوید فعالیت‌های با شدت متوسط می‌تواند شامل پیاده‌روی سریع، انجام ایروبیک در آب، بازی تنیس دو نفره یا چمن‌زنی باشد. فعالیت‌های شدید شامل دویدن، شنا، دوچرخه سواری سریع بازی تنیس یا بسکتبال تک نفره است.

افرادی که روزانه ۸ ساعت یا بیشتر می‌نشینند، در صورتی که کمتر از ۱۴۰ دقیقه در هفته فعالیت بدنی متوسط و شدید داشته باشند، ۷۷ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس قرار دارند.

محققان دریافتند فعالیت بدنی حتی تاثیر بیشتری بر خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی دارد.

افرادی که به مدت هشت ساعت یا بیشتر در روز کم تحرک هستند، در صورتی که هر هفته کمتر از ۱۴۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط و شدید داشته باشند، تقریباً ۳.۵ برابر افزایش خطر مرگ بر اثر بیماری قلبی داشتند.

اما اگر آنها ۱۴۰ دقیقه یا بیشتر ورزش می‌کردند، علیرغم رفتارهای بی تحرکشان، خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی در واقع تا ۱۱ درصد کاهش می‌یافت.