تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740781
شناسه : 3740781
تاریخ :
آئین روز خبرنگار در محوطه قلعه تاریخی «فلک‌الافلاک» اقتصاد ایران: خرم‌آباد - آئین روز خبرنگار در محوطه قلعه تاریخی «فلک‌الافلاک» و باغ «گلستان» شهر خرم‌آباد برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

‌به گزارش خبرنگار مهر، آئین تجلیل از خبرنگاران، عکاسان، فعالان رسانه‌ای لرستان، گرامیداشت جانباز سرافراز و خبرنگار پیش‌کسوت زنده‌یاد «حاج حسن مرادی» شامگاه سه‌شنبه در قلعه فلک‌الافلاک با حضور مسئولان ارشد استان و اصحاب رسانه برگزار شد.

تجلیل از خانواده شهید «صارمی» و «مرادی»

تجلیل از خانواده شهید «محمود صارمی» و خانواده خبرنگار و جانباز سرافراز زنده‌یاد «حاج حسن مرادی»، رونمایی از سرود شهدای رسانه، اجرای نمایش شهید «محمود صارمی» و تجلیل از خبرنگاران، عکاسان و فعالان رسانه‌ای از بخش‌های مختلف این آئین بود.

آئین روز خبرنگار در محوطه قلعه تاریخی «فلک‌الافلاک»

هفدهم مرداد سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار بروجردی خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزارشریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید.

به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد هر سال را به‌عنوان «روز خبرنگار» نام‌گذاری کرد.

همچنین در این مراسم از خانواده «حاج حسن مرادی» تجلیل شد و تمثال زنده‌یاد «مرادی» به خانواده وی تقدیم شد.

«حسن مرادی» از پیش‌کسوتان رسانه‌ای استان لرستان بود که در طول دوران هشت‌ساله جنگ به‌عنوان روزنامه‌نگار و عکاس خبری به تهیه گزارش برای رسانه‌هایی چون جمهوری اسلامی و کیهان مشغول بود.

آئین روز خبرنگار در محوطه قلعه تاریخی «فلک‌الافلاک»

و عکاس خبری لرستانی که در جریان جنگ ایران و عراق دچار عارضه شیمیایی شده بود شامگاه شنبه ۱۶ تیرماه سال جاری درگذشت.

خبرنگاران طلایه‌داران جبهه آگاهی هستند

اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این آئین با تبریک این روز به‌تمامی فعالان عرصه خبر، اظهار داشت: خبرنگاران طلایه‌داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند.

وی با اشاره به هم‌زمانی روز خبرنگار در چندساله اخیر با ماه محرم، گفت: منظر رسانه و در بستر رسانه موردتوجه قرار دهیم.

آئین روز خبرنگار در محوطه قلعه تاریخی «فلک‌الافلاک»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت‌کنندگان این مراسم، در خطاب به اهالی رسانه، بیان داشت: قدردان تعهد شما نسبت به قلم، قدردان تعهد شما نسبت به زخم زدایی از پیکره لرستان در تمام سطوح و در همه لایه‌های فکری و فرهنگی هستم، قدردان شما برای همراهی با دولت عزیزمان و قدردان یکایک شما برای ارتقا سطح و تراز فرهنگی استان لرستان هستم.

بنابراین گزارش، در برگزاری این برنامه استانداری لرستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، خانه مطبوعات و رسانه‌های استان، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، فرماندهی انتظامی استان، شرکت آب و فاضلاب استان همکاری داشتند.