تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740703
شناسه : 3740703
تاریخ :
پیش بینی تردد۴.۱میلیون زائر اربعین/ناوگان حمل و نقل افزایش یابد اقتصاد ایران: ارومیه - معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: طبق پیش بینی مرکز مدیریت راه ها امسال بیش از ۴میلیون و ۴۰۰هزار نفر زائر اربعین خواهیم داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش امانی عصر سه شنبه در جلسه هماهنگی آماده سازی پایانه مرز تمرچین برای تردد زائران اربعین ۱۴۰۳ اظهار کرد: بیش از ۴میلیون و ۱۰۰ هزار زائر از طریق جاده‌ها و مرزهای زمینی و بوسیله ناوگان اتوبوس جابجا خواهند شد که نیاز است تعداد ناوگان حمل و نقل خود را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای جابجایی این تعداد زائر به ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس نیاز است و سازمان فقط ۷۲۰۰ دستگاه در اختیار دارد که برای پاسخگویی به نیاز مردم از ظرفیت دستگاه‌ها ی مختلف و تاکسی‌های اینترنتی نیز همانند سال گذشته استفاده خواهد شد.

امانی همچنین پایانه مرزی تمرچین را یک مرز اقتصادی اعلام و خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های که انجام شد در ۴ سال اخیر بحث ترانزیت در این مرز رشد و رونق گرفت بطوریکه در سال گذشته شاهد رشد ۲۶۰ درصدی ترانزیت نسبت به مدت زمان سال گذشته خود بودیم همچنین در ۴ ماهه سالجاری نیز شاهد رشد ۷۶۰ درصدی ترانزیت نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل هستیم.

وی با اشاره به اینکه مرزها گلوگاه‌های کشور محسوب می‌شوند، خاطر نشان کرد: طبق فرموده رهبر انقلاب یکی از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، ارتباط و تعامل سازنده با همسایگان است و در همین راستا در ۴ ماهه سالجاری ۶میلیون تن جابجایی کالا در کل کشور ثبت شد که نسبت به مدت زمان سال گذشته خود ۷۰ درصد رشد دارد همچنین طبق برنامه ریزی این میزان جابجایی تا پایان سال باید ازمرز ۱۶ میلیون تن کالا عبور کند.

امانی با تاکید به اینکه پایانه‌های مرزی پیشانی اقتصادی کشور و دروازه ورودی هر کشوری هستند، اظهار کرد: هرچقدر مرزها تمیز و امکانات رفاهی و زیرساختی مناسبی داشته باشند اثرگذاری مستقیم در مراودات مرزی خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: با وجود کمبود اعتبار؛ در بحث دوربرگردان و رفع نقاط حادثه خیز در آذربایجان غربی اقدامات خوبی انجام شده و در حال انجام است.