تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740675
شناسه : 3740675
تاریخ :
لزوم ظرفیت‌سازی در حوزه فکر و اندیشه اقتصاد ایران: یزد- معاون راهبردی و گفتمان‌سازی جبهه مردمی فرهنگی - اجتماعی انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری اجلاس ملی اصحاب اندیشه گفت: زمینه‌ ظرفیت‌سازی در حوزه فکر واندیشه فراهم می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سعید غلامی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری اولین نشست مطلع اصحاب اندیشه استان یزد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این نشست جزو ۱۰ استانی است که تاکنون وارد فرایند اصحاب اندیشه شده و زنجیره‌ای است که از استان‌های دیگر شروع شده و اکنون در استان یزد در حال برگزاری است.

معاون راهبردی و گفتمان‌سازی بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا افزود: محور اصلی مباحثه‌ها، تبادل آرا و نظرات اصحاب اندیشه استان یزد، کیستی، چرایی و چگونگی تحقق حرکت عمومی مردم در گام دوم انقلاب اسلامی است که ناظر به صدور بیانیه گام دوم انقلاب و سخنرانی مهم مقام معظم رهبری در یکم خرداد ۱۳۹۸ است.

وی ادامه داد: اصحاب اندیشه سه هدف عمده را دنبال می‌کند که رسیدن به مفاهمه فراگیر درباره چیستی، چگونگی و چرایی حرکت عمومی بین اصحاب اندیشه استان و ایجاد بستر و زمینه‌ای برای ظرفیت‌سازی در حوزه فکر و اندیشه از آن جمله است. هدف سوم نیز این است که ما از نشست‌های اصحاب اندیشه‌های استانی پیش رویدادی را دنبال می‌کنیم تا در سال جاری و احتمالاً در پاییز شاهد برگزاری دومین اجلاس ملی اصحاب اندیشه باشیم.

غلامی بیان کرد: نشست‌های مطلع اصحاب اندیشه گام سوم فرایند اجلاس مذکور محسوب می‌شود و لذا دو گام قبل از این نشست‌ها برگزار شده است که اولین گام، شناسایی اصحاب اندیشه تا سطح شهرستان‌ها بود و گام دوم مصاحبه‌ها و گفتگوهای انفرادی بود که با تک تک افراد انجام شد و صحبت‌های آنان تحلیل محتوا و در اختیار آنان قرار گرفت.

لزوم ظرفیت‌سازی در حوزه فکر و اندیشه

معاون راهبردی و گفتمان‌سازی جبهه مردمی فرهنگی - اجتماعی انقلاب اسلامی گفت: در ادامه وارد گام سوم شدیم که اولین نشست مطلع اصحاب اندیشه طی دو روز در استان یزد برگزار خواهد شد و در ادامه سایر نشست‌های مطلع وارد فرایندی می‌شوند که این گفتگوها ادامه و وارد مفاهمه می‌شوند و زمینه ظرفیت‌سازی در حوزه فکر و اندیشه فراهم خواهد شد و در حاشیه برنامه‌ها همین گفتگوها و مباحثه‌ها را خواهیم داشت تا تکمیل کننده کار باشد و بسته‌های محتوایی که در نظر گرفته شده، به افراد تقدیم می‌شود.

ظرفیت جوانان به‌درستی مورد استفاده قرار نگرفته است

ابراهیم دهقان، دبیر جبهه مردمی فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان یزد نیز در این زمینه به مهر گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در بین جوانان و اقشار مختلف وجود دارد اما متأسفانه از این ظرفیت آنگونه که باید استفاده نشده و خیلی از افراد باور ندارند از بسیاری این ایده‌ها می‌توان استفاده کرد و لذا این ظرفیت سازی وجود دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم با برگزاری این جلسات و نشست‌ها بتوانیم این ایده‌ها را جمع‌ آوری و آنها را وارد لایه اندیشه ورزی کنیم و اندیشه ورزان میدان دیده را هویت بیشتری دهیم که مبادا فعالیت و حضور در عرصه‌های فرهنگی را به صرف یکسری کارهای عملیاتی در نظر بگیرند، بلکه خود را صاحب نظر در میدان‌های تصمیم سازی و تصمیم گیری بدانند.

لزوم ظرفیت‌سازی در حوزه فکر و اندیشه

دهقان افزود: قبلاً برخورد ما با جریان اندیشه ورز بدین شکل بود که اندیشه ورزی یک لایه از حرکت‌های فرهنگی بود و اکنون نگاه این است خود جریان‌های اندیشه ورز جوان بخشی از میدان هستند و بخشی به عنوان فعالان عرصه اندیشه‌ورز داریم، بنابراین با تکثیر جوانان اندیشه‌ ورز میدان دیده می‌توانیم با نوع مواجهه و شناخت آنها، صحنه عملیات فرهنگی را تقویت کنیم.

دبیر جبهه مردمی فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان یزد گفت: نشست اصحاب اندیشه در دوره‌های متوالی نشست‌های ۱۰ روزه‌ای است که با دعوت از معاون راهبردی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کشور و دستیار مردمی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود و احتمالاً پنج نشست ۱۰ نفره در پنج روز متوالی انجام شود.