تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740674
شناسه : 3740674
تاریخ :
برگزاری جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری ویژه موسسات خیریه اقتصاد ایران: اراک- مدیر کل اوقات و امور خیریه استان مرکزی گفت: جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری ویژه موسسات خیریه برگزار می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام واحدی عصر سه‌شنبه در نشست خبری با موضوع اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش اظهار کرد: جشنواره اعطای نشان نیکوکاری در سطح ملی با هدف شناسایی و ساماندهی مؤسسات خیریه، پاییز امسال در کشور برگزار می‌شود و در این راستا ۴۰ نشان به مؤسسات برتر اعطا خواهد شد.

وی با بیان اینکه شفافیت مالی، نظارت بر درآمد، پرهیز از موازی کاری، آموزش و پژوهش، توانمندسازی تشکل‌های خیریه، زنان بد سرپرست و بی سرپرست در این جشنواره مورد ارزیابی قرار می‌گیرند افزود: استانداری، نیروی انتظامی، بهزیستی و اداره کل ورزش و جوانان متولی مؤسسات و مراکز نیکوکاری در کشور هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی همچنین به برپایی موکب سید الشهدا (ع) در مسجد جامع براثا در شهر کاظمین اشاره کرد و گفت: این موکب در بخش‌های مختلف فرهنگی، خدماتی، درمانی، رفاهی و اسکان فعالیت می‌کند با محوریت امامزادگان برای دهمین سال برپا و به زائرین همایش بزرگ پیاده روی حسینی خدمت رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این موکب روزانه سه هزار پرس غذای گرم در سه وعده بین زائران حسینی توزیع می‌کند افزود: مواکب دیگر اوقات و امور خیریه در همه شهرستان‌های استان به ویژه اراک و ساوه آماده پذیرایی از زوار اربعین حسینی هستند.

حجت‌الاسلام واحدی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح شمیم حسینی اشاره کرد و گفت: در ماه محرم یکی از اقداماتی که توسط اوقاف انجام می‌شود اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش است که در قالب طرح بصیرت عاشورایی انجام می‌شود و به صورت خاص طرح شمیم حسینی است.

وی افزود: ۴۵ هیأت عزاداری در سطح استان از محل موقوفاتی که به عزاداری مربوط شده به اطعام عزاداران با محوریت بقاع متبرکه پرداخته شده که از بین ۱۶۴ هزار و ۵۰۰ پرس غذا به ارزش ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به اطعام اختصاص داده شد.

مدیر کل اوقات و امور خیریه استان مرکزی گفت: انتظار است واقفین خیراندیش، اموال خود را با محوریت دارو و درمان، امور قرآنی، جهیزیه، ازدواج، جمعیت، فرزند آوری، حوزه علمیه، ایتام و سالمندان وقف کنند.