تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3740670
شناسه : 3740670
تاریخ :
هاآرتص، اسرائیل ۱۰ ماه است که درجا می‌زند اقتصاد ایران: روزنامه عبری زبان هاآرتص اعلام کرد بعد از ۱۰ ماه از جنگ هیچ یک از پارامترهای خطر آفرین علیه اسرائیل ضعیف نشدند و در عین حال خبری از تقویت بازدارندگی هم نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، این روزنامه عبری زبان در شماره امروز سه شنبه خود در مقاله‌ای اعلام کرد، بعد از گذشت 10 ماه از حوادث 7 اکتبر ( و تهاجم وحشیانه به نوار غزه) هیچ یک از خطرات امنیتی تهدید کننده اسرائیل را تضعف نکرده و در عین حال بازدارندگی اسرائیل را هم افزایش ندادند، اما به جای آن اسرائیل را بیش از هر زمان دیگری در لبه پرتگاه جنگ فراگیر منطقه‌ای قرار داده است.

به نوشته هاآرتص، جنگ فراگیر منطقه‌ای علیه اسرائیل چیز غافلگیر کننده‌ای محسوب نمی‌شود، امروز این مسئله سخن عادی هر خانواده اسرائیلی است، همه در اسرائیل منتظر آغاز تهاجم ایران هستند، تهاجمی که ظاهرا حزب الله و حوثی‌ها هم آن را همراهی خواهند کرد.

به اعتقاد این رسانه پر مخاطب رژیم صهیونیستی، شرایط اسرای اسرائیلی هم بغرنج تر شده است، زیر نوار غزه 115 اسیر اسرائیلی نگهداری می‌شوند که تقریبا نیمی از آنها همچنان در قید حیات هستند، آنها در اسارت تحلیلی می‌روند، این در حالی است که پیش از عملیات ترورهای انجام گرفته، احتمال دستیابی به توافق مبادله اسرائیل و آتش بس به شدت تقویت شده بود.

به نوشته هاآرتص در چنین شرایطی که همه نسبت به تحقق توافق خوشبین شده و آماده انجام آن بودند، چرا باید اسرائیل دست به این کار بزند، آیا نتانیاهو در زمان تصمیم گیری در مورد ترور مسئله توافق مبادله اسرا را هم مد نظر خود قرار داده بود؟

این رسانه ادامه داد: بی تردید نتانیاهو در زمان تصمیم گیر تاثیر گذاری آن را بر توافق مبادله اسرا مد نظر خود قرار داده بود، زیرا به طور حتم جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بی دلیل نتانیاهو را متهم نمی‌کند که در حال حاضر هیچ توجهی به تحقق توافق ندارد.

این روزنامه در پایان گزارش خود آورده است: اسرائیل دو راه بیشتر پیش پای خود ندارد، یا توافق مبادله اسرا را به سرانجام رسانده و به تبع آن آتش بس را می‌پذیرد یا افزایش تنش را انتخاب می‌کند که ظاهرا نتانیاهو در این مرحله گزینه وحشتناک و رعب انگیز را برای خود انتخاب کرده است.

انتهای پیام/