تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740665
شناسه : 3740665
تاریخ :
۳۰ درصد طرح‌های تولیدی کردستان نیمه فعال و غیرفعال هستند اقتصاد ایران: سنندج_بازرس کل کردستان گفت: بیش از ۳۰ درصد از طرح‌های تولیدی کردستان، نیمه فعال و غیر فعال هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی هواسی شامگاه سه شنبه با حضور در اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت که به‌منظور رسیدگی به مشکلات مردم و فعالان حوزه تولیدی و اقتصادی استان انجام شد، با تأکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا به منظور تسریع در پیگیری مطالبات عمومی، یک روز در هفته را به ارتباط مستقیم با مردم اختصاص یابد.

بازرس کل استان با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد از طرح‌های تولیدی کردستان، نیمه فعال و غیر فعال هستند؛ عمل مؤثر به شعار سال و تلاش هرچه بیشتر در جهت فعال کردن این واحدها را گامی مؤثر در جهت افرایش اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در استان دانست.

وی اصلی‌ترین چالش حوزه تولید در استان را تأمین منابع مالی خواند و افزود: یکی از راهکارهای حل این امر الزام شرکت‌های بزرگ به انتقال حساب خود به بانک‌های داخل استان به منظور بهره مندی از گردش این حساب‌ها است.

هواسی تاکید کرد: باید زمین‌های شهرک‌های صنعتی که از طرف صاحبان بلاتکلیف مانده و بهرگیری نمی‌شوند فوراً به مشاغل و کارفرمایان فعال اختصاص یابد.

بازرس کل کردستان، خامفروشی در حوزه معادن را بزرگترین چالش این حوزه دانست و تصریح کرد: تکمیل زنجیره تولید در مواد معدنی باعث ایجاد ارزش افزوده مواد معدنی شده و ظرفیت اشتغال استان را بالا می‌برد در مقابل خام فروشی دارای کمترین بهره اقتصادی بوده و آسیب‌های جبران ناپذیری را به زیرساخت‌های استان وارد می‌کند.

وی بیان داشت: با ورود بازرسی کل استان دریافت حقوق معدنی در سه سال اخیر بیش از هفت برابر شده است.

در ادامه بازرس کل استان مشکلات حوزه آرد و نان را یکی دیگر از موضوعات پر حاشیه این روزها عنوان کرد که نیاز به ورود جدی و نظارت مستمر ارگان‌های مربوطه دارد.

هواسی با تاکید مجدد بر بایسته‌های حل مشکلات مردمی با استفاده مدیران و مسؤولان از تمامی ظرفیت‌های قانونی؛ تحقق موضوع جهش تولید را معلول و نیازمند مشارکت مردم دانست و اظهار کرد: مشارکت مردم در گرو اراده مدیران برای حل مشکلات و پیش قدم شدن در تسهیل کارها است