تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3740664
شناسه : 3740664
تاریخ :
ورزش ایران وارد جدول توزیع مدالها شد/ میرزازاده به مدال برنز رسید اقتصاد ایران: روز دوم از رقابت‌های کشتی سی و سومین دوره بازی‌های المپیک در شرایطی پشت سر گذاشته شد که مطابق با پیش‌بینی‌ها ملی‌پوش فرنگی ایران موفق شد اولین مدال کاروان ورزش کشور را به ارمغان بیاورد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، با وجود این که یازده روز از المپیک سی و سوم سپری شده و رقابت های کشتی نیز دو روز است آغاز شده، ورزش ایران هنوز نتوانسته به نخستین مدال خود دست پیدا کند. هر چند امروز دو کشتی گیر فرنگی کار ایران در رده بندی برای مدال برنز خواهند جنگید.

مهمترین اتفاقات روز دوم کشتی فرنگی سی و سومین دوره بازی های المپیک را در این گزارش خواهید خواند:

میرزازاده اولین مدال آور کاروان ورزش ایران

مبارزه رده بندی وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی بین امین میرزازاده از ایران و صباح شریعتی از جمهوری آذربایجان برگزار شد و طی آن ملی پوش کشورمان با پیروزی ۴ بر صفر برابر این حریف عنوان سوم المپیک سی و سوم و مدال برنز را از آن خود کرد. این اولین مدال کاروان ورزش ایران در این دوره از بازی ها و نخستین مدال کشتی فرنگی ایران بود.

ساروی در یک قدمی طلا

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر ۱ جوزف راو از آمریکا را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۸ بر صفر اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ساروی در این مرحله با نتیجه ۶ بر صفر محمد جبر از مصر را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. ساروی فرداشب در دیدار پایانی به مصاف آرتور الکسانیان می رود.

ورزش ایران وارد جدول توزیع مدالها شد/ میرزازاده به مدال برنز رسید

محسن نژاد به مدال برنز نرسید

مبارزه رده بندی وزن ۶۰ کیلوگرم بین مهدی محسن نژاد از ایران و شارشنبکوف از قرقیزستان برگزار شد که ملی پوش کشورمان نتوانست در این دیدار با پیروزی دست پیدا کند و با قبول شکست ۳ بر یک مدال برنز را از دست داد.

ورزش ایران وارد جدول توزیع مدالها شد/ میرزازاده به مدال برنز رسید

محسن‌نژاد: شرمنده اشک‌های مادرم هستم

مهدی محسن نژاد پس از ناکامی در کسب مدال برنز، گفت: شرمنده مجید رمضانی مربی خودم شدم که هر چه دارم از او هست.

وی ادامه داد: شرمنده اشک های مادرم هستم و ای کاش می توانستم مدال بگیرم و زحمات همه را جبران کنم.

ملی پوش کشتی فرنگی ایران گفت: المپیک میدان بزرگی است و همه رقبا در این میدان از بهترین های جهان هستند. همه تلاشم را کردم اما از اینکه به مدال نرسیدم بی اندازه ناراحت هستم.

«کاویانی‌نژاد» حذف شد

امین کاویانی‌نژاد در ورن ۷۷ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۴ که امروز در مرحله یک چهارم مقابل آمویان از ارمنستان شکست خورده بود با شکست این کشتی‌گیر از دور رقابتها کنار رفت.

حضور وزیر ورزش در سالن

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان که برای تماشای رقابت ورزشکاران ایران در المپیک سی و سوم به فرانسه سفر کرده است، امروز با حضور در سالن مسابقات، مبارزات کشتی گیران فرنگی کشورمان را تماشا کرد.

ورزش ایران وارد جدول توزیع مدالها شد/ میرزازاده به مدال برنز رسید

قضاوت داور ایرانی در المپیک

نیما صادقی داور بین المللی کشتی ایران امروز سه شنبه و در دیدار نیمه‌نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم رقابت بین آرتور الکسانیان از ارمنستان و گابریل الخاندرو روسیلو از کوبا را قضاوت کرد.

حضور ایرانیان در سالن مسابقات

هر چند تماشاگران ایرانی در ادوار گذشته المپیک حضور پرتعدادتری در مسابقات ورزشکاران ایران داشتند، اما در سالن برگزاری مسابقات کشتی فرنگی نیز تماشاگرانی با پرچم ایران حضور دارند و به تشویق ملی پوشان کشورمان می پردازند.