تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740659
شناسه : 3740659
تاریخ :
مقابله با فرهنگ غربی نیازمند توجه به قرآن است اقتصاد ایران: بابل- نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: برای مقابله با فرهنگ غربی نیازمند توجه به قرآن هستیم و باید در این حوزه برنامه ریزی شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی شامگاه سه شنبه در شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی شهرستان بابل، اظهار کرد: قرآن متعلق به کسی که با سر بریده آن را تلاوت می‌کرد، است از این رو اهمیت قرآن زیاد است.

وی ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، از مبلغان و مروجان قرآنی که انصافاً در یک شرایط سخت اقتصادی قرار دارند اما این فعالیت‌ها را ادامه می‌دهند، تشکر کرد و افزود: شهرستان بابل در حوزه قرآن همچون حوزه‌های دیگر بسیار سابقه درخشانی دارد.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی اقدامی برای اتصال دانه‌های تسبیح در حوزه قرآن است زیرا در هر شهر و محیطی به‌صورت پراکنده امکانات زیادی وجود دارد اما شناسایی، نظارت و مدیریت آن‌ها در چگونگی توزیع مهم و تأثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه احصای نظام مسئله قرآنی در هر موردی گام بسیار مهمی برای حل آن مسائل است، تاکید کرد: مشکل دیگر این است که باید فرهنگ‌سازی صورت بگیرد، دانش‌آموز و قرآن‌آموز در مؤسسات قرآنی کم است در این زمینه بی‌توجهی وجود دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: فرهنگ‌سازی برای رغبت خانواده‌ها به سمت قرآن باید صورت بگیرد که کار بسیار کلیدی است.

این مسئول گفت: امروز برای جنگ با فرهنگ غرب نیاز به توجه به قرآن داریم و هیئات مذهبی در کنار برگزاری مراسم‌های خود و مساجد نیز برنامه قرآنی داشته باشند و ائمه جماعات به برگزاری تفسیر قرآن اهمیت بدهند.