تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3740636
شناسه : 3740636
تاریخ :
ربات پیشرفته «فیگور ۰۲» با توانایی مکالمه انسان‌گونه معرفی شد اقتصاد ایران: ربات انسان‌نما فیگور ۰۲ با قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی پیشرفته و توانایی برقراری ارتباط کلامی بسیار واقع‌گرایانه با انسان‌ها معرفی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بنابر بیانیه‌ی رسمی شرکت Figure، این استارتاپ اخیراً جدیدترین ربات انسان‌نمای خود، یعنی Figure 02، رونمایی کرده است. همان‌طور‌که از نام ربات مشخص است، Figure 02 جانشین ربات Figure 01 است که در سال ۲۰۲۳ معرفی شد.

استارتاپ Figure برای تولید نسل دوم ربات خود با شرکت OpenAI همکاری کرده است و این دو شرکت مدل هوش مصنوعی اختصاصی برای مکالمات طبیعی بین ربات Figure 02 و انسان توسعه داده‌اند. همچنین، Figure در دوره‌ی دوم جذب سرمایه برای خود، ۶۷۵ میلیون دلار از OpenAI سرمایه دریافت کرده است که همین سرمایه‌گذاری ارزش Figure را به ۲٫۶ میلیارد دلار رسانده است.

ربات انسان نما از سه رخ
Figure

ربات Figure 02 شش دوربین RGB، مدل جدید و پیشرفته‌ی زبان بصری داخلی، محاسبات بهبود‌یافته در بخش CPU و GPU و دست‌های بهبود‌یافته با ۱۶ درجه آزادی بیشتر از نسخه‌ی قبلی دارد. همچنین، این ربات ۳ برابر توانایی بیشتری در قدرت محاسبات هوش مصنوعی خود درمقایسه‌با نسل قبل‌تر از خود دارد.

ارتباط یکی از بخش‌هایی است که Figure آن را به‌عنوان «بازطراحی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کلی» بین نسل اول و دوم این ربات انسان‌نما توصیف می‌کند. بنابراین، این شرکت نسخه‌ی دوم ربات خود را به بلندگو و میکروفون پیشرفته‌ای مجهز کرده است تا بتواند با افراد حاضر در محل کار به‌طور بسیار طبیعی صحبت کند و به آن‌ها گوش دهد.

یک ربات در حال حرکت
Figure

ربات جدید استارتاپ Figure به مجموعه باتری ۲٬۲۵ کیلووات‌ساعتی مجهز است که به این ربات اجازه می‌دهد تا ۵ ساعت به‌طور مستمر فعالیت کند. باتری‌های جدید Figure 02 درمقایسه‌با نسل قبلی خود، ۵۰ درصد بازدهی بیشتری ارائه می‌دهند. این ویژگی در‌کنار دامنه‌ی حرکتی ۱۴۸ درجه‌ای برای شانه‌ها و ۱۳۵ درجه‌ای برای زانو‌ها (مانند انسان) و سرعت ۱٬۲ متر در ثانیه‌ای، این ربات را برای انجام کار‌های عادی در محیط‌های کارخانه‌ای بسیار مناسب می‌کند.

مقالات مرتبط
  • نام این شرکت را به‌زودی همه‌جا خواهید شنید
  • Figure 01 معرفی شد؛ رباتی انسان‌نما برای ساخت دنیایی جدید در سیاره‌های دیگر

استارتاپ Figure تنها شرکتی نیست که ربات‌های انسان‌‌نما تولید می‌کند؛ چراکه ربات اپتیموس تسلا و ربات‌های ساخت تیم Everyday Robots گوگل و ربات‌های اطلس بوستون داینامیکس نمونه‌های از رقبای سرسخت این استارتاپ تحت‌حمایت OpenAI به‌شمار می‌روند.