تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740634
شناسه : 3740634
تاریخ :
زنجیره گردشگری سرعین در حال تکمیل است اقتصاد ایران: سرعین- فرماندار شهرستان سرعین گفت: روند تکمیل زنجیره توسعه گردشگری سرعین با جدیت در حال انجام است و تعللی را در این زمینه شاهد نیستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، باقر باقرزاده عصر سه‌شنبه در جریان بازدید خبرنگاران از پل سه طبقه‌ای ورگه‌سران سرعین، اظهار کرد: سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی و آب و آرامش در حال تنوع‌بخشی به ظرفیت‌های گردشگری خودش است که با افتتاح اولین پل سه طبقه‌ای در خاورمیانه در ورگه‌سران سرعین، شاهد تکمیل این زنجیره برای افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران هستیم.

وی از خلاقیت سرمایه‌گذار در اجرای این پروژه مطلوب و مناسب قدردانی کرد و گفت: حتی در سخت‌ترین روزهای سرد و گرم سال کارگران و مهندسان در این پروژه تلاش می‌کردند تا در یک شرایط سخت کوهستانی بتوانند این پروژه و سازه‌های آن را اجرایی و عملیاتی کنند.

فرماندار شهرستان سرعین خلاقیت سرمایه‌گذار این پروژه را در احداث پل سه طبقه‌ای معلق و هیبریدی یادآور شد و تصریح کرد: علاوه بر معرفی قابلیت‌های کوهستانی و ییلاقی سرعین در اجرای این پروژه، سعی شد تا روستاهای هدف گردشگری مسیر بتوانند از وجود این پل و مزایای اقتصادی آن بهره‌مند شوند.

باقرزاده از تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه در معرفی جاذبه‌های گردشگری سرعین قدردانی کرد و افزود: ۱۷ مرداد یادآور مجاهدت تلاشگرانی است که بی‌ادعا سعی می‌کنند در سنگر اطلاع‌رسانی و انتشار اخبار مجاهدتی خاموش داشته باشند.

وی به ورود هشت میلیون گردشگر به شهر سرعین در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: با تکمیل زنجیره گردشگری سرعین بر این تعداد ورودی گردشگر و مسافر در سال‌جاری و سال‌های آینده افزوده خواهد شد.

باقرزاده خاطرنشان کرد: با هماهنگی سرمایه‌گذار در روزهای آتی شاهد افتتاح رسمی پل معلق ورگه‌سران سرعین خواهیم بود تا این پروژه به تنوع جاذبه‌های گردشگری سرعین کمک کند.

در این بازدید مدیر منطقه نمونه گردشگری ورگه‌سران نیز به احداث پل سه طبقه‌ای ورگه‌سران اشاره کرد و گفت: طبقه اول آن معلق و طبقات دوم و سوم آن ثابت است که به صورت بی‌نظیر در منطقه خاورمیانه اجرایی و راه‌اندازی شده است.

حسین عباسی‌نیا طول پل را ۲۰۰ متر و ارتفاع آن را ۱۲۰ متر اعلام کرد و افزود: این پل در مدت ۱۰ ماه و ۱۰۰ روز کاری اجرایی و عملیاتی شده و در کنار راه‌اندازی پل، شاهد افتتاح نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ و مجموعه‌های پذیرایی و خدماتی هستیم.

وی به هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز اول و پیش‌بینی ۶۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل فازهای بعدی اشاره کرد و ادامه داد: احداث اقامتگاه‌های صخره‌ای، تالار و مجموعه‌های ویلایی به همراه سایر جاذبه‌های گردشگری هیجانی در فازهای بعدی در نظر گرفته شده که در مجموع ۱۲۰ فضای اقامتی طبیعی در این مجموعه پیش‌بینی شده است.

مدیر منطقه نمونه گردشگری ورگه‌سران با قدردانی از حمایت برخی از مسئولان در اجرایی شدن این پروژه، به نارسایی‌های زیرساختی اشاره کرد و گفت: همچنان راه مواصلاتی این پروژه ناقص بوده و باید در تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی و تأمین برق پایدار نیز همت و تلاش مضاعفی انجام شود.

عباسی‌نیا خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با حضور مسئولان استان بهره‌برداری رسمی این پروژه را شاهد باشیم که امروز در آستانه روز خبرنگار با حضور اصحاب رسانه و جمعی از گردشگران این پروژه به بهره‌برداری رسید و ما در خدمت گردشگران در نوبت صبح، عصر و شامگاه خواهیم بود تا زمینه برای ارائه خدمات بهتر نیز فراهم آید.