تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3740633
شناسه : 3740633
تاریخ :
۳ برابر سرانه کشوری در اردبیل واحد نانوایی فعال است اقتصاد ایران: اردبیل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: سه برابر میانگین سرانه کشوری در استان اردبیل واحد نانوایی فعال است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایرانی عصر سه‌شنبه در جلسه بررسی وضعیت آرد و نان در اردبیل، اظهار کرد: در حالی که به ازای هر یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در کشور یک واحد نانوایی فعال شده، در استان اردبیل این میانگین به ازای هر ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر است که یک واحد نانوایی فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: ما دغدغه‌ها و نگرانی‌های صاحبان واحدهای نانوایی را درک می‌کنیم و همواره سعی ما بر حمایت و پشتیبانی از فعالان این عرصه و بهبود شرایط تهیه و تولید نان بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بالاتر از میانگین کشوری ما مصرف آرد را نیز شاهد هستیم که این خود جای تأمل است و حتی در فصول گردشگری و مسافرپذیری به راحتی می‌توانیم با سرانه ۱۲ کیلوگرم تأمین‌کننده قوت غالب گردشگران و مسافران باشیم.

ایرانی افزود: در حالی که میانگین مصرف آرد در کشور هشت کیلوگرم است، این میانگین در استان اردبیل ۱۲ تا ۱۲.۵ کیلوگرم است که چهار کیلومتر بالاتر از سرانه متوسط کشوری است.

وی به تولید ۵۰۰ هزار تن گندم مرغوب در استان اشاره کرد و ادامه داد: ۲۴۰ هزار تن از این گندم تولید شده در استان برای تهیه نان وارد کارخانه‌های آردسازی می‌شود.

ایرانی خاطرنشان کرد: با وجود همه این تلاش‌ها همچنان صف‌های طولانی نان و گاه کیفیت پایین پخت آن مردم را اذیت می‌کند که ضروری است تدبیری مناسب در این زمینه بیندیشیم و اجازه ندهیم تا آرد وارد شده به نانوایی‌ها در خارج از شبکه پخت و عرضه نان به مصرف سایر واحدها برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: کیفیت تولید نان با ارائه برنامه‌های آموزشی و مهارتی ارتقا یافته و در این زمینه همچنان اصرار ما بر توسعه و تقویت این برنامه‌های مهارت‌افزایی است.